هشدار کلاهبرداری: اگر یک ساعت هوشمند ناخواسته از طریق نامه دریافت کردید، آن را روشن نکنید

اعضای ارتش ایالات متحده اخیراً گزارش داده اند که ساعت های هوشمند را از طریق پست دریافت کرده اند که آنها سفارش نداده اند. مشخص نیست چه کسی و چرا این دستگاه ها را فرستاده است، اما بازی نادرست مشکوک است، و بخش تحقیقات جنایی ارتش (CID) به گیرندگان توصیه می کند هرگز ساعت ها را روشن نکنند.

به عنوان ابزارهای پوشیدنی، آنها مقادیر قابل توجهی از داده های بیومتریک و مکان را ضبط و ذخیره می کنند. آنها همچنین دارای میکروفون هستند و اتصال بی سیم آنها به تلفن های هوشمند می تواند به طور بالقوه آن دستگاه ها را در معرض خطر قرار دهد. بزرگترین نگرانی این است که ممکن است کسی از هدایای ناخواسته برای از بین بردن اسرار نظامی استفاده کند.

PSA: یک تاکتیک رایج برای مجرمان سایبری، توزیع درایوهای ذخیره سازی، تلفن ها، یا سایر دستگاه های متصل به اینترنت پر از بدافزارهای مخفی برای هک کردن قربانیان و سرقت اطلاعات آنها است. اگرچه ساعت‌های هوشمند تاکنون به‌خاطر نقض‌های امنیتی بزرگ شناخته نشده‌اند، اما آسیب‌پذیری‌های مشابهی با سایر محصولات اینترنت اشیا دارند و احتیاط مشابهی را تضمین می‌کنند.

CID گزارش می دهد که ساعت های هوشمند به طور خودکار به شبکه های Wi-Fi و تلفن های هوشمند مستقل از درخواست های کاربر پس از فعال سازی متصل می شوند، که نشان می دهد آنها می توانند تلاشی برای نفوذ به شبکه های متعلق به پرسنل نظامی باشند. اگرچه هیچ کس تأیید نکرده است که این دستگاه ها حاوی بدافزار هستند یا در حال جمع آوری و ارسال اطلاعات هستند، این یک احتمال مشخص باقی می ماند.

بخونید:  کارمندان فن آوری می گویند که به آنها دستمزد می دادند تا تمام روز هیچ کاری انجام ندهند

یکی دیگر از توضیحات خوش‌خیم‌تر این است که فرستنده‌ها در تلاش هستند تا بررسی‌های آنلاین محصول را با روشی متقلبانه به نام مسواک زدن افزایش دهند. این شامل فروشندگانی می‌شود که محصولات خود را خریداری می‌کنند و سپس آنها را به آدرس‌های تصادفی ارسال می‌کنند و در سایت‌های خرده‌فروشی مانند آمازون نظرات مثبت را در نام گیرندگان می‌نویسند تا رتبه‌بندی و دیده شدن را افزایش دهند. علیرغم عدم وجود مشتریان واقعی، سابقه خرید و ارسال اقلام توسط شخصی باعث افزایش مشروعیت در سیستم خرده فروشی می شود.

خدمات بازرسی پستی ایالات متحده توصیه می کند که هر کسی که بسته های مشکوک ناخواسته را از خرده فروشان آنلاین دریافت می کند باید به خرده فروش اطلاع دهد، به دنبال بررسی های جعلی به نام خود در وب سایت خرده فروش باشد و بررسی کند که آیا اطلاعات شخصی آنها به خطر نیفتاده است یا خیر. CID به اعضای خدماتی که ساعت های هوشمند مرموز را در جلوی درهای خود می بینند توصیه می کند که آنها را به ضد جاسوسی یا مدیران امنیتی محلی خود گزارش دهند.



منبع

تلفن‌های اندرویدی و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت از فروشندگان شخص ثالث دارای بدافزار از پیش نصب‌شده هستند. اگرچه ساعت‌های هوشمند با حوادث امنیتی مهم مرتبط نبوده‌اند، اما به طور منحصربه‌فردی برای جاسوسی شیطانی مناسب هستند.