همه‌چیز درباره انواع پنجره از چوب تا upvc انواع پروفیل، شیشه، بازشو آپند | elitarchgroup

پنجره سقفی مستقیماً در سقف نصب می‌شوند و نور طبیعی را در تمام‌روز وارد خانه می‌کنند. تفاوت پنجره سقفی با نورگیر در این است که نورگیرها باز و بسته نمی‌شوند، اما پنجره‌های سقفی این قابلیت رادارند تا بازشوند و تهویه هوا صورت گیرد. در ساختمان‌هایی که نور کافی وجود ندارد این پنجره‌ها می‌توانند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند. در زمستان‌ها با تابش نور مستقیم خورشید هوای خانه گرم‌تر می‌شود، درنتیجه استفاده از انرژی کاهش پیدا می‌کند.

همه‌چیز درباره انواع پنجره از چوب تا upvc انواع پروفیل، شیشه، بازشو آپند | elitarchgroup

بهترین نوع عایق شناخته می‌شود و سرما و گرما را کاملا حفظ می‌کند. ضریبی میباشد که مقدار بهره گیری ساختمان از انرژی تابشی را درنظر می گیرد. به بازشویی گفته می شود که (مانند حرکت کلنگ) تنها از بالا یا پایین باز می شود. با توجه به بازشوی آن در هنگام باز و بسته شدن به مکان کمتری نیاز دارد. برای بستن هنگامی که دستگیره به سمت پایین باشد، پنجره upvc قفل است. شرکت درب و پنجره هوم وین از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در شیراز شروع کرد.

انواع پنجره در ساختمان ها

ضریب انتقال حرارت در پنجره ترمال برک با شیشه دوجداره ، بین دو مقدار 1.2 و 2.9 ( W/m2.K ) در نظر گرفته می شود . معماران با این دید پنجره ها را طراحی می کنند که آن ها بخشی از نمای ساختمان هستند، بنابراین زیبایی در کنار کارایی از اهمیت بالایی برخوردار است. به طورکلی زمانی که مردم از انواع پنجره صحبت می کنند منظور درواقع جنس همین قاب است. در بازار نیز فریم ها در انواع چوبی، آهنی، آلومینیومی، استیل، پی و ی سی و یو پی وی سی موجود می باشند.

بخونید:  قهوه فوري سوپريم همراه با پودر قارچ گانودرما و جنسينگ دکتر بیز با کمترین قیمت

نصب پنجره از داخل

متریال سازنده ی این نوع پنجره دوجداره پروفیل های عایقی upvc می باشد و به همین دلیل به پنجره های upvc معروف هستند و از جمله پنجره های دوجداره ی پرطرفدار نمای سیمانی محسوب می شوند. این پنجره ها برای انواع آب و هوا مطلوب و مناسب بوده و در مدل های متنوعی بر اساس نوع باز شدن و نوع یراق آلات در رنگ های مختلفی ساخته و تولید میگردند. البته شایان ذکر است که انواع پنجره دوجداره با پروفیل upvc در ابعاد مشخص و استانداردی قابل تولید است و تولید آن در ابعاد بزرگتر دارای محدودیت می باشد. Upvc از جنس پلاستیک بوده و از جمله تولیدات صنایع پتروشیمی می باشد که ترکیبی از پی وی سی با نوعی ماده روان کننده می باشد. این کار موجب می گردد که pvc از فرم شکننده و سخت خود درآید و قابلیت خم شدن و انعطاف به خود بگیرد.

  • از جمله انواع پنجره‌های یو پی وی سی می‌توان به پنجره‌های آکاردئونی اشاره کرد.
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که چوب عایق خوبی در برابر حرارت بالا نیست و به هنگام آتش‌سوزی می‌تواند خطرآفرین باشد.
  • اگر شیشه به خوبی عایق بندی شده باشد میزان انتقال گرما پایین خواهد داشت.
  • همچنین شیشه‌ای که در این پنجره استفاده می‌شود بسیار متفاوت خواهد بود و قیمت بالاتری در بازار دارند.