کمتر آمریکایی نسبت به چهار سال پیش می‌خواهد ماشین الکتریکی بخرد، پس چه چیزی تغییر کرده است؟

به طور خلاصه: هنگامی که برای اولین بار معرفی شدند، خودروهای الکتریکی دارای رمز و راز خاصی بودند که به افزایش فروش کمک کرد. اما هاله اطراف این وسایل نقلیه شروع به محو شدن کرده است، همانطور که با کاهش تعداد فروش نشان می دهد، و اخیراً، نظرسنجی Pew نشان داد که تعداد آمریکایی هایی که به طور جدی به خرید یکی از آنها فکر می کنند، 9 درصد کاهش یافته است. دلایل زیادی برای این کاهش وجود دارد، اما به نظر می‌رسد یکی از نکات مهم عدم اطمینان از ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از آنها است.

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، درصد آمریکایی هایی که به طور جدی یا تا حدودی به خرید خودروی برقی فکر می کنند، در سال گذشته به شدت کاهش یافت و 9 درصد کاهش یافت. این اولین باری است که نرخ رشد در ایالات متحده از اواسط سال 2020 کاهش یافته است.

این نظرسنجی به چندین دلیل برای این روند اشاره کرد.

تقریباً سه چهارم آمریکایی ها یا 72 درصد معتقدند وسایل نقلیه الکتریکی در مقایسه با وسایل نقلیه گازسوز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری نیاز دارند و میانگین هزینه خودروهای برقی بالاتر از وسایل نقلیه گازسوز باقی می ماند. با این حال، آمریکایی ها در برداشت خود از هزینه شارژ یا سوخت این وسایل نقلیه تقسیم شده اند. حدود 36 درصد می گویند که خودروهای برقی هزینه کمتری نسبت به خودروهای گازسوز دارند، در حالی که 28 درصد می گویند خودروهای برقی هزینه بیشتری دارند و 32 درصد فکر می کنند هزینه ها تقریباً یکسان است.

بخونید:  TSMC جزئیات تکامل گره N3، نقشه راه گره های کلاس 2 نانومتری را ترسیم می کند

به نظر می‌رسد که گزارش‌های بسیار تبلیغاتی در مورد مسائل مربوط به قابلیت اطمینان خودروهای الکتریکی مطرح شده است، به طوری که نیمی از آمریکایی‌ها در حال حاضر می‌گویند خودروهای الکتریکی از خودروهای گازسوز قابل اعتمادتر هستند، که نسبت به سال 2021 افزایش 16 واحدی داشته است. تنها 9 درصد می‌گویند خودروهای الکتریکی قابل اعتمادتر هستند. 38 درصد می گویند خودروهای برقی و خودروهای گازسوز به یک اندازه قابل اعتماد هستند.

همچنین، به نظر می رسد این تصور که رانندگی با خودروهای برقی سرگرم کننده تر است، از بین رفته است. در نظرسنجی پیو، تنها 13 درصد گفتند که رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی سرگرم کننده تر از رانندگی با وسایل نقلیه گازسوز است. بیش از نیمی (59٪) می گویند هر دو نوع وسایل نقلیه به یک اندازه سرگرم کننده هستند.

آمریکایی‌ها هنوز خودروهای برقی را از نظر مزایای زیست‌محیطی بهتر از خودروهای گازسوز ارزیابی می‌کنند و تقریباً نیمی از آنها (47 درصد) می‌گویند خودروهای الکتریکی برای محیط‌زیست بهتر از خودروهای گازسوز هستند. با این حال، حتی در اینجا، خودروهای الکتریکی جذابیت خود را از دست می دهند، به طوری که سهم افراد در این دسته از سال 2021، از 67٪، 20 امتیاز کاهش یافته است.

شاید بزرگ‌ترین عاملی که بر خودروهای الکتریکی تأثیر می‌گذارد، این ایده است که ایستگاه‌های شارژ کافی برای راحت کردن داشتن یک خودروی الکتریکی وجود ندارد. به طور کلی، 56 درصد از آمریکایی ها چندان مطمئن نیستند یا اصلاً مطمئن نیستند که ایالات متحده زیرساخت های مورد نیاز برای پشتیبانی از تعداد زیادی از وسایل نقلیه الکتریکی را ایجاد خواهد کرد. 31 درصد دیگر تا حدودی مطمئن هستند، در حالی که تنها 13 درصد بسیار یا بسیار مطمئن هستند.

بخونید:  مقایسه مصرف برق پخش کننده رسانه پخش جریانی

سیاست شخصی شما نیز نقشی را ایفا می کند – شاید تعجب آور نباشد که اگر شما یک دموکرات هستید، طبق نظرسنجی احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهید یک ماشین برقی بخرید و ویژگی های آن را با دیدی مثبت ببینید. در همین حال، جمهوری خواهان اعتماد بسیار کم به زیرساخت خودروهای الکتریکی را ابراز می کنند. تنها 6 درصد بسیار یا بسیار مطمئن هستند که ایالات متحده زیرساخت های لازم را ایجاد خواهد کرد، در حالی که 76 درصد اطمینان ندارند.

اما سیاست شخصی فقط در این مورد شما را تا آنجا پیش می برد. تنها 19 درصد از دموکرات ها می گویند که در مورد آینده زیرساخت های خودروهای الکتریکی در ایالات متحده بسیار یا بسیار مطمئن هستند، در حالی که 38 درصد اعتماد ندارند. درصد دموکرات‌هایی که به زیرساخت‌های خودروهای برقی بسیار یا بسیار اعتماد دارند نسبت به سال گذشته 7 واحد کاهش یافته است.

منبع