کپی های فیزیکی Star Wars Jedi: Survivor نیاز به دانلود دیجیتال دارد

اعتبار تصویر: میمون توانا

یک سیب زمینی داغ: در سال 2020، دانلودهای دیجیتال برای اولین بار از فروش بازی های فیزیکی پیشی گرفت. رسانه توزیع در دهه گذشته به طور پیوسته رشد کرده است و شیوع آن را اجتناب ناپذیر کرده است. هر دو فرم رسانه ای مزایا و معایبی دارند و کاربران به شدت از هر دو پشتیبانی می کنند. اما چه زمانی یک بازی فیزیکی دیگر یک بازی فیزیکی نیست؟

در دوران طلایی بازی، خرید یک بازی ویدیویی به معنای دریافت یک محصول کامل و تمام شده بدون اشکال بود. به لطف اینترنت، توسعه دهندگان امروزی حتی نیازی به انتشار کدهای تمیز ندارند زیرا می توانند آن را از طریق دانلود اینترنتی وصله کنند. در واقع، به نظر می‌رسد که توسعه امروز به سمت بیرون آوردن محصول، حتی اگر ناتمام باشد، در حرکت است و بعداً آن را تعمیر می‌کند – Cyberpunk 2077، کسی؟ حتی اگر یک بازی ساز موفق شود عنوانی بدون خطا منتشر کند، بسیاری از بازی ها (اگر نه بیشتر) هنوز پس از عرضه، الحاقات، لوازم آرایشی و حتی شخصیت های جدید دریافت می کنند. بنابراین ممکن است کسی استدلال کند که دیگر بازی‌های واقعی فیزیکی بسیار کمی وجود دارد.

آیا دانلود دیجیتالی را ترجیح می دهید یا نسخه های فیزیکی بازی ها را؟



منبع

Star Wars Jedi: Survivor که بسیار موردانتظار بود تنها چند روز دیگر راه اندازی می شود، بنابراین خرده فروشان شروع به دریافت سهمیه می کنند. تصاویری از نسخه فیزیکی که در آخر هفته به بیرون درز کرد نشان می دهد که EA کل بازی را روی دیسک قرار نداده است. جدی: باکس آرت Survivor می‌گوید، “دانلود لازم است” با چاپ دقیق (در زیر). به عبارت دیگر، آن کپی فیزیکی احتمالاً فقط حاوی نصب کننده ای است که نسخه دیجیتال را از اینترنت بازیابی می کند.

بخونید:  Atari announces Save Mary, another 2600 game from the golden era

از یک موضع کاملاً عملی، اگر بازیکنان بتوانند نسخه دیجیتال را راحت‌تر دانلود کنند، چرا یک دیسک فیزیکی مصنوعی ارائه می‌کنیم؟ مطمئناً تعداد زیادی از گردآورندگان رسانه‌های فیزیکی وجود دارد، اما در مورد کسانی که به دلیل دسترسی ضعیف یا عدم دسترسی به اینترنت می‌خواهند نسخه‌ای چاپی داشته باشند، چطور؟ در هر صورت، EA احتمالاً بازپرداخت بسیاری را به افرادی که ناآگاهانه نسخه فیزیکی را خریداری کرده یا پیش‌سفارش داده‌اند، خواهد دید و فکر می‌کنند که شامل کل بازی است. این تمرین با افزایش اندازه بازی ها رایج تر می شود. با این حال، چنین چیزی سال ها پیش هرگز اتفاق نمی افتاد.

حتی هنوز، بسیاری از ناشران به فروش نسخه های فیزیکی ادامه می دهند و یکی از مزایای اصلی داشتن دیسک بازی این است که هیچ کس نمی تواند آن را از بین ببرد. با نسخه‌های دیجیتال، مصرف‌کننده فقط تا زمانی مالک عنوان است که توزیع‌کننده از کار خارج نشود یا خودسرانه تصمیم به توقف میزبانی دانلود نداشته باشد. ما هنوز این اتفاق را ندیده ایم، اما خارج از محدوده احتمالی نیست و عواقب آن قابل توجه خواهد بود. اگر استیم فردا ناپدید شود، اکثر مردم کل کتابخانه بازی خود را از دست می‌دهند، زیرا تعداد کمی از افراد از هر عنوانی که خریداری می‌کنند نسخه پشتیبان دیجیتالی تهیه می‌کنند. اما همچنین شامل هر رسانه فیزیکی است که برای اجرا به نسخه دیجیتال متکی است. علیرغم دعواهایی که به طور اجتناب ناپذیری در پی خواهد داشت، این یک شلوغی با ابعاد حماسی خواهد بود.

با توجه به اینکه Survivor وزن بسیار بالایی دارد 155 گیگابایت، که نمی تواند روی یک دیسک جا شود، شاید تعجب آور نباشد که EA این کار را به این روش انجام دهد. قرار دادن تمام این داده ها در رسانه های فیزیکی به شش دی وی دی دو لایه یا چهار بلوری نیاز دارد. بنابراین، اختصاص 155 گیگابایت به رسانه فیزیکی برای EA بسیار بیشتر از فروش یک دیسک که بازی را دانلود می کند، هزینه خواهد داشت. به کدام دانش‌آموزان قدیمی ممکن است فریاد بزنند: «به یاد داشته باشید که Everquest 2 روی 10 سی‌دی عرضه می‌شود؟»

بخونید:  یک مطالعه جدید می گوید که تشخیص قابل اعتماد متن تولید شده توسط هوش مصنوعی غیرممکن است