گوگل تاریخ پایان رسمی پشتیبانی کروم در ویندوز 7 را اعلام کرد

طبق آمار Statcounter GlobalStats، ویندوز 7 بر روی 10٪ از تمام دستگاه های ویندوز در سراسر جهان یا بیش از 100 میلیون سیستم در آخرین شمارش است، در حالی که ویندوز 8.1، که در همان زمان در سال آینده پشتیبانی از کروم را نیز از دست می دهد، 2.7٪ است.

علیرغم اینکه ویندوز 7 در ژانویه 2020 به پایان دوره پشتیبانی طولانی مدت خود برای کاربرانی که پرداخت نمی‌کنند، می‌رسد، برخی از افراد همچنان از سیستم عامل استفاده می‌کنند – 0.12 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Steam آن را رها نمی‌کنند – همانطور که سازمان‌ها و مشاغلی که بخشی از Extended هستند. برنامه به روز رسانی امنیتی (ESU).

Google در پیام پشتیبانی خود اشاره می‌کند که تاریخ بسیار مهم است زیرا با پایان پشتیبانی مایکروسافت از Windows 7 ESU و Windows 8.1 پشتیبانی گسترده در 10 ژانویه 2023 مطابقت دارد. آنها می خواهند به طور ایمن روی سیستم عامل بمانند.

با وجود راه اندازی در سال 2009، بسیاری از مردم هنوز ویندوز 7 را نسخه مورد علاقه خود از سیستم عامل می دانند (ویندوز 8/8.1 اغلب کمترین علاقه را دارد). و در حالی که بسیاری از افراد هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند، پایان پشتیبانی از کروم نقطه عطفی دیگر در نابودی آهسته آن خواهد بود.



منبع

به طور خلاصه: به نظر می رسد حوصله Google در مورد پشتیبانی از Chrome در ویندوز 7 به پایان رسیده است. برای معدود افرادی که هنوز از سیستم عامل محترم مایکروسافت لذت می برند، محبوب ترین مرورگر جهان در 7 فوریه 2023 پشتیبانی خود را از دست خواهد داد. نسخه های قدیمی کروم همچنان ادامه خواهد داشت. کار می کند، اما کاربران دیگر به روز رسانی امنیتی یا ویژگی را دریافت نخواهند کرد.

بخونید:  Boston Dynamics از رقیب سازنده سگ ربات به دلیل ادعای نقض حق چاپ شکایت کرد

گوگل کاربران ویندوز 7/8.1 را تشویق می‌کند تا قبل از رسیدن تاریخ پایان پشتیبانی رسمی کروم، به ویندوز 10 یا 11 روی آورند، اگر می‌خواهند به استفاده ایمن از مرورگر ادامه دهند و آخرین ویژگی‌ها و رفع اشکال‌ها را در هر نسخه دریافت کنند.

گوگل قبلاً گفته بود که تا ژوئیه 2001 به پشتیبانی از Chrome در ویندوز 7 ادامه می دهد. بعداً این مهلت را حداقل شش ماه تمدید کرد و در نوامبر اعلام کرد که پشتیبانی در 15 ژانویه 2023 به پایان می رسد. اکنون، به نظر می رسد Google تاریخ نهایی را در این تاریخ تعیین کرده است. سنگ (احتمالا): 7 فوریه 2023، همان روزی که نسخه پایدار Chrome 110 وارد می‌شود.

کروم 65 درصد از بازار مرورگرها را به خود اختصاص داده است زیرا اج مبتنی بر کرومیوم تنها 4.3 درصد است.