یک اسلحه راه آهن چین یک بمب هوشمند را به فاصله 5 ماخ نه مایلی در هوا شلیک کرد و این آزمایش را ناموفق اعلام کرد.

این مزخرفات چیه؟! در اخباری که مطمئناً هشداردهنده به نظر می رسد، گزارش شده است که نیروی دریایی چین یک تفنگ الکترومغناطیسی را با پرتاب یک بمب هوشمند در 9 مایل به داخل استراتوسفر با سرعتی بیش از 5 ماخ (3836 مایل در ساعت) آزمایش کرده است. اما آزمایش ناموفق اعلام شد زیرا بمب به ارتفاع مورد نظر نرسید و مسیر مورد انتظار را طی نکرد.

ارتش سال‌ها را صرف آزمایش تفنگ‌های ریلی کرده است که از آهنرباهای الکترومغناطیس به جای پیشرانه‌های شیمیایی برای شلیک پرتابه‌ها با سرعت فوق‌العاده بالا استفاده می‌کنند.

نیروی دریایی ایالات متحده در سال 2021 به دلیل محدودیت های بودجه، دشواری ادغام تسلیحات در کشتی های جنگی و دوام لوله تفنگ که تنها پس از 12 تا 24 گلوله باید تعویض شود، تصمیم گرفت تحقیقات در مورد این فناوری را کنار بگذارد. نیاز به منبع تغذیه بزرگ نیز یک مسئله بود.

با این حال، چین به تحقیق و توسعه خود در زمینه فناوری سلاح های آهنی ادامه داد. همانطور که ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد، آخرین آزمایش نشان داد که پرتابه حدود 35 برابر نیروی گرانش برای حدود 5 ثانیه پس از پرتاب شتاب گرفت و از 5 ماخ یا 3836 مایل در ساعت فراتر رفت.

تیم مهندسی نیروی دریایی دانشگاه می‌گوید که این صدا قابل توجه بود، اما “پرتابه مسیر مورد انتظار را دنبال نکرد و حداکثر برد و ارتفاع با مقادیر طراحی مطابقت نداشت.” تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که پرتابه هنگام بالا رفتن بسیار سریع می چرخد ​​و باعث کج شدن آن می شود. «قفل چرخشی» یکی از مشکلاتی بود که نیروی دریایی آمریکا در پروژه تفنگ ریلی خود با آن مواجه شد.

بخونید:  شرکت رایانه شخصی ایسر به تازگی از یک دوچرخه الکترونیکی 35 پوندی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است

آزمایش چین مدتی پیش – قبل از آگوست 2023 – انجام شد، اگرچه اکنون گزارش شده است. مقالات تحقیقاتی قبلی نشان می دهد که هدف این است که بمب سرخوردن هدایت شونده مافوق صوت به سرعت 7 ماخ (5370 مایل در ساعت) برسد.

SCMP خاطرنشان می کند که تیم مهندسی از هوش مصنوعی برای شناسایی و اصلاح برخی از مشکلات فنی تفنگ های ریلی استفاده کرده است. هر گونه استفاده از هوش مصنوعی در برنامه های نظامی بحث برانگیز است. ایالات متحده اخیراً متعهد شد که این فناوری را تحت کنترل سیستم های تسلیحات هسته ای خود قرار ندهد و از چین و روسیه نیز خواست تا همین تعهد را انجام دهند.

منبع