یک اشتباه اکسل باعث شد که حزب سیاسی اتریش رهبر اشتباهی را اعلام کند

پس از اینکه او به عنوان برنده واقعی تایید شد، بابلر گفت که کمیسیون باید دوباره آرا را برای صحت شمارش کند. او گفت که این اشتباه برای همه دست اندرکاران “دردناک” و برای وجهه حزب بد بود و افزود که می خواهد روی “بازگشت کامل” SPÖ کار کند. این افتضاح باعث شده است که برخی توانایی حزب برای برنده شدن در انتخابات عمومی را زیر سوال ببرند، در حالی که حتی نمی تواند حق رای داخلی خود را به دست آورد.

شاید اگر شمارشگرهای رأی SPÖ ابتدا 10 هک برتر ما برای مایکروسافت اکسل را بررسی می کردند، هیچ کدام از اینها اتفاق نمی افتاد.



منبع

رسانه‌های اتریشی (از طریق گاردین) گزارش می‌دهند که این اشتباه تنها زمانی کشف شد که یک روزنامه‌نگار متوجه شد که رأی‌گیری در نتایج نهایی وجود ندارد و کمیسیون انتخابات حزب را در مورد این موضوع زیر سوال برد که منجر به بازشماری آرا شد.

حزب سوسیال دموکرات اتریش (SPÖ) اعتراف کرد که در آخر هفته نامزد اشتباهی را به عنوان برنده انتخاباتی که برای تعیین رهبر بعدی خود انتخاب کرده بود، اعلام کرد.

آندریاس بابلر، شهردار شهر جنوب شرقی ترایسکیرشن، روز دوشنبه برنده واقعی اعلام شد. او 53 درصد آرا را به دست آورده بود و دوسکوزیل 47 درصد را شکست داد. در نتیجه اولیه دوسکوزیل 53 درصد برنده شد.

گروبسا، گفت: «برای من مهم است که تاکید کنم که هیچ اشتباهی در طول خود انتخابات یا در کار کمیته انتخابات رخ نداده است.

بخونید:  راه اندازی Steam شبیه ساز دلفین توسط اطلاعیه DMCA نینتندو برای Valve مسدود شد

روز شنبه، SPÖ اعلام کرد که هانس پیتر دوسکوزیل، فرماندار استان بورگنلند شرقی، به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شده است. اما دوسکوزیل برای مدت طولانی جشن نگرفت. روز دوشنبه، مدیر انتخابات SPÖ Michaela Grubesa اعتراف کرد که “خطای فنی توسط یک همکار با جدول Excel” در هنگام شمارش نتایج منجر به اعلام برنده اشتباه شده است. او گفت: «رأی‌ها با نتیجه اعلام شده دیجیتال مطابقت نداشتند.

کف دست: آیا تا به حال هنگام کار در اکسل اشتباه کرده اید؟ شاید با فرمول اشتباه تایپ کرده اید یا یک ردیف را از دست داده اید؟ ممکن است عواقبی داشته باشد، اما بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها به شدت آن‌هایی باشند که یک حزب سیاسی بزرگ اتریش تجربه کرد، حزبی که نتیجه اشتباه یک رقابت رهبری را به دلیل یک خطای صفحه‌گسترده اعلام کرد.