یک کانال تلگرامی ممکن است خدمات swatting را با صدها مورد گزارش شده در سراسر ایالات متحده ارائه دهد.

تحقیقات مادربرد ده‌ها مورد از این تماس‌ها را به یک کاربر تلگرام به نام «Torswats» که از صداهای رایانه‌ای در حین تماس‌ها استفاده می‌کند، ردیابی کرد. اینکه Torswats از هوش مصنوعی مولد برای جعل هویت انسان یا سایر فناوری‌های ترکیب‌کننده صدا استفاده می‌کند، مشخص نیست. با این حال، صدای مصنوعی به سوالات 911 اپراتور در زمان واقعی پاسخ می دهد. این تکنیک در بحبوحه گزارش‌های اخیر مبنی بر کلاهبرداری‌هایی که از هوش مصنوعی برای جعل کردن صدای یکی از عزیزانش که درخواست پول می‌کند، استفاده می‌کنند.

این هفته، Torswats به طور موقت خدمات خود را برای “حداقل یک ماه” متوقف کرد. مشخص نیست که این بسته شدن در پاسخ به تحقیقات مادربرد است یا تحقیقاتی که از سوی مجریان قانون انجام شده است.



منبع

مادربرد قبل از اینکه Torswats آنها را حذف کند، 35 تماس ضبط شده از کانال تلگرام به دست آورد. اگرچه، تخمین زده می‌شود که تا 170 نفر بوده باشند. این تماس‌ها مکان‌هایی را در فلوریدا، مریلند، ویرجینیا، ماساچوست، تگزاس، کالیفرنیا و سایر ایالت‌ها هدف قرار دادند.

سرویس swatting پیشنهاد می کند یک مدرسه را با 75 دلار قفل کند. با 50 دلار اضافی، تماسی برقرار می کند که باعث می شود پلیس به قربانی دستبند زده و خانه او را بازرسی کند. Torswats همچنین معاملاتی را برای مشتریان بازگشتی ارائه می‌کند و قیمت‌ها را برای حضور افراد مشهور، چهره‌های عمومی یا استریمرهای Twitch ارائه می‌کند که آخرین مورد یک هدف رایج است.

روز پنجشنبه، مادربرد گزارش داد که یک کانال تلگرامی با استفاده از صداهای کامپیوتری، اهداف خاصی را برای پرداخت پیشنهاد می کند. این سرویس احتمالاً در پس دستکم ده ها، اگر نه صدها، از حوادث swatting در سراسر ایالات متحده است.

بخونید:  OpenAI با موفقیت یک ربات Minecraft را با استفاده از 70000 ساعت ویدیوی گیم پلی آموزش داد

حداقل دو نفر در حوادث سواتینگ جان خود را از دست داده اند. در سال 2017، پلیس در کانزاس، اندرو فینچ 28 ساله را پس از تماس با یک گروگان گیری ساختگی در آدرس او، به ضرب گلوله کشت. در سال 2021، مارک هرینگ، پدربزرگ 60 ساله، دچار حمله قلبی مرگبار شد، زمانی که نوجوانان او را روی دسته توییتر او زیر نظر گرفتند.

اکتبر گذشته، NPR ادعا کرد که در یک بازه زمانی 38 روزه، مجریان قانون به تهدیدات دروغین در 182 مدرسه در 28 ایالت پاسخ دادند. رسانه‌های محلی در سراسر کشور از آن زمان ده‌ها واقعه سواتینگ را گزارش کرده‌اند که اخیراً تنها در ایلینوی 20 تماس جعلی تیراندازی در مدرسه رخ داده است.

یک سیب زمینی داغ: سواتینگ برای سال‌ها یک مشکل جدی بوده است که منجر به وحشت غیرضروری، هدر رفتن منابع مجری قانون و حداقل دو کشته شده است. از آنجایی که در چند ماه گذشته یکسری حوادث swatting در ایالات متحده رخ داده است، گزارش اخیر ده ها نفر را به یک نفر که یک سرویس swatting-for-ree را اداره می کنند مرتبط می کند.

سواتینگ زمانی است که فردی با تهدید جعلی به خشونت با پلیس تماس می گیرد و باعث می شود افسران مسلح را به مکان های نامعلوم بفرستند. بررسی این عمل دشوار است زیرا مرتکبین اغلب شماره تلفن ها را جعل می کنند و با خارج از حوزه های قضایی محلی – گاه از کشورهای دیگر – تماس می گیرند. سازمان های مجری قانون سال ها با این موضوع دست و پنجه نرم کرده اند.

بخونید:  ال‌جی از شما می‌خواهد تلویزیون‌هایش را بخرید و سپس در پلتفرم پخش محتوای داخلی آن مشترک شوید