3.2 میلیارد گیمر در سال 2022 وجود خواهد داشت، اما درآمد برای اولین بار در 15 سال گذشته کاهش می یابد.


به طور خلاصه: اگر آنقدر سن دارید که به یاد داشته باشید زمانی که بازی بیشتر به عنوان یک سرگرمی خاص در نظر گرفته می شد، به خصوص در میان افراد بالای شانزده سال، ممکن است بدانید که 3.2 میلیارد نفر، تقریبا نیمی از جمعیت جهان، بازی خواهند کرد. بازی های امسال آنها در مجموع 184.4 میلیارد دلار برای سرگرمی خود هزینه خواهند کرد، و در حالی که این میزان در مقایسه با سال گذشته اندکی کاهش یافته است، این نتیجه رونق بازی های ناشی از بیماری همه گیر در سال 2020/21 است.

جدیدترین گزارش بازار جهانی بازی های نیزوو نشان می دهد که تعداد افرادی که در سراسر جهان بازی می کنند امسال 4.6 درصد افزایش یافته است. این امر به ویژه با توجه به اینکه چگونه افراد بیشتری در طول قرنطینه بازی می‌کردند و سرگرمی‌های خانگی مانند بازی‌های ویدیویی و پخش جریانی منفجر می‌شد، بسیار چشمگیر است. نه تنها افراد بیشتری برای اولین بار بازی ها را امتحان می کردند، بلکه بازیکنانی که از کار افتاده بودند نیز بازمی گشتند.

خاور میانه و آفریقا بیشترین جهش در بازیکنان را با 8.2 درصد افزایش به 488 میلیون در سال جاری داشته اند و پس از آن آمریکای لاتین با 4.8 درصد قرار دارد. آمریکای شمالی کمترین افزایش (2.6 درصد) را داشته است.

این بیماری همه گیر همچنین شاهد جهش عظیمی در درآمد بازی ها بود – رشد بین سال های 2020 تا 2022، 43 میلیارد دلار بیشتر از پیش بینی نیوزو بود. بر خلاف اعداد بازیکنان، پس از قرنطینه پایدار نبوده است، با رقم 184 میلیارد دلاری -4.3٪ در سال. اولین کاهش در 15 سال گذشته با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که بازی هنوز هم بهتر از بسیاری از صنایع دیگر توانسته است تلاطم اقتصادی سال 2022 را پشت سر بگذارد.

تقریباً نیمی از کل درآمد جهانی بازی ها از منطقه آسیا و اقیانوسیه (87.9 میلیارد دلار) به دست آمد، در حالی که آمریکای شمالی مسئول کمی بیش از یک چهارم (48.4 میلیارد دلار) بود.

طبق معمول، بیشتر پول از بازی های موبایلی به دست آمد که 50 درصد از درآمد کلی یا 92.2 میلیارد دلار را در سال 2022 ایجاد کرد. پس از آن بازی های کنسولی با 28 درصد (51.8 میلیارد دلار)، بازی های رایانه های شخصی دانلود شده/باکس شده با 21 درصد قرار گرفتند. (38.2 میلیارد دلار) و بازی های رایانه شخصی مرورگر با 1٪ (2.3 میلیارد دلار). این گزارش نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌های شخصی بدون مرورگر کمترین کاهش سالانه را داشته‌اند که تنها 1.8 درصد کاهش یافته است.

انتظار می‌رود که تعداد گیمرهای جهانی و مبلغی که آنها خرج می‌کنند سال به سال افزایش یابد. Newzoo پیش بینی می کند که بیش از 3.5 میلیارد نفر تا سال 2025 می توانند بازی کنند و حدود 211.2 میلیارد دلار هزینه می کنند.



منبع