اعتبار تصویر: میمون توانا
Star Wars Jedi: Survivor که بسیار موردانتظار بود تنها چند روز دیگر راه اندازی می شود، بنابراین خرده فروشان شروع به دریافت سهمیه می کنند. تصاویری از نسخه فیزیکی که در آخر هفته به بیرون درز کرد نشان می دهد که EA کل بازی را روی دیسک قرار نداده است. جدی: باکس آرت Survivor میگوید، “دانلود لازم است” با چاپ دقیق (در زیر). به عبارت دیگر، آن کپی فیزیکی احتمالاً فقط حاوی نصب کننده ای است که نسخه دیجیتال را از اینترنت بازیابی می کند.
![](https://static.techspot.com/images2/news/bigimage/2023/04/2023-04-24-image-18.jpg)
از یک موضع کاملاً عملی، اگر بازیکنان بتوانند نسخه دیجیتال را راحتتر دانلود کنند، چرا یک دیسک فیزیکی مصنوعی ارائه میکنیم؟ مطمئناً تعداد زیادی از گردآورندگان رسانههای فیزیکی وجود دارد، اما در مورد کسانی که به دلیل دسترسی ضعیف یا عدم دسترسی به اینترنت میخواهند نسخهای چاپی داشته باشند، چطور؟ در هر صورت، EA احتمالاً بازپرداخت بسیاری را به افرادی که ناآگاهانه نسخه فیزیکی را خریداری کرده یا پیشسفارش دادهاند، خواهد دید و فکر میکنند که شامل کل بازی است. این تمرین با افزایش اندازه بازی ها رایج تر می شود. با این حال، چنین چیزی سال ها پیش هرگز اتفاق نمی افتاد.
حتی هنوز، بسیاری از ناشران به فروش نسخه های فیزیکی ادامه می دهند و یکی از مزایای اصلی داشتن دیسک بازی این است که هیچ کس نمی تواند آن را از بین ببرد. با نسخههای دیجیتال، مصرفکننده فقط تا زمانی مالک عنوان است که توزیعکننده از کار خارج نشود یا خودسرانه تصمیم به توقف میزبانی دانلود نداشته باشد. ما هنوز این اتفاق را ندیده ایم، اما خارج از محدوده احتمالی نیست و عواقب آن قابل توجه خواهد بود. اگر استیم فردا ناپدید شود، اکثر مردم کل کتابخانه بازی خود را از دست میدهند، زیرا تعداد کمی از افراد از هر عنوانی که خریداری میکنند نسخه پشتیبان دیجیتالی تهیه میکنند. اما همچنین شامل هر رسانه فیزیکی است که برای اجرا به نسخه دیجیتال متکی است. علیرغم دعواهایی که به طور اجتناب ناپذیری در پی خواهد داشت، این یک شلوغی با ابعاد حماسی خواهد بود.
با توجه به اینکه Survivor وزن بسیار بالایی دارد 155 گیگابایت، که نمی تواند روی یک دیسک جا شود، شاید تعجب آور نباشد که EA این کار را به این روش انجام دهد. قرار دادن تمام این داده ها در رسانه های فیزیکی به شش دی وی دی دو لایه یا چهار بلوری نیاز دارد. بنابراین، اختصاص 155 گیگابایت به رسانه فیزیکی برای EA بسیار بیشتر از فروش یک دیسک که بازی را دانلود می کند، هزینه خواهد داشت. به کدام دانشآموزان قدیمی ممکن است فریاد بزنند: «به یاد داشته باشید که Everquest 2 روی 10 سیدی عرضه میشود؟»