ویژگی دوم، نمونه برداری غیر عادی، روش مطلق تری را برای به دست آوردن داده های نمونه بافت به توسعه دهندگان ارائه می دهد. نمونهبرداری بافت به روشی اشاره دارد که برای بازیابی دادهها از یک بافت خاص استفاده میشود، که بعداً برای ایجاد نمونه ترکیب یا پردازش میشود. ویژگی نمونهگیری غیرعادیشده Agility SDK از روشهای نمونهگیری معمولی فاصله میگیرد، در عوض به توسعهدهندگان اجازه میدهد تا با استفاده از پرچم D3D12_SAMPLER_FLAG_NON_NORMALIZED_COORDINATES یک نمونهگر قرار دهند. هنگامی که از آن استفاده می شود، پرچم به جای محدود شدن با مقادیر سنتی 0 و 1 به مکان تکسل مطلق در یک بافت اشاره دارد. مانند انبوه بارگذاری GPU، نمونه برداری غیر عادی نیاز به آزمایش کامل قبل از ثبت هرگونه مزیت واقعی دارد.
انبوه آپلود GPU به استفاده از BAR قابل تغییر اندازه، فناوری مبتنی بر PCIE که در بسیاری از پردازندههای گرافیکی جدیدتر AMD، NVIDIA و اینتل در دسترس است، متکی است. این اجازه می دهد تا CPU کاربر به فریم بافر GPU دسترسی پیدا کند و در نتیجه توانایی ارسال دارایی های بیشتری در هر تراکنش را به همراه دارد. تراکنش هایی که از نوار قابل تغییر اندازه استفاده نمی کنند معمولاً محدود به دسترسی به قطعات 256 مگابایتی VRAM هستند. آزمایشها نشان داده است که تأثیر BAR قابل تغییر اندازه بر عملکرد بازی میتواند متفاوت باشد، به طوری که برخی از بازیها عملکرد دو رقمی را افزایش میدهند، در حالی که برخی دیگر هیچ مزیت ملموسی ندارند.
توسعه دهندگانی که برای ویژگی های Agility SDK جدید به پشتیبانی از درایور اینتل نیاز دارند، می توانند از بسته Intel Arc & Iris Xe Graphics Driver نسخه 31.0.101.4255 استفاده کنند. انویدیا همچنین از بسته جدید DirectX 12 Agility SDK از طریق Game Ready و درایورهای استودیو نسخه 531.41 پشتیبانی می کند. AMD هنوز نسخه پشتیبانی شده از بسته درایور خود را به صورت عمومی منتشر نکرده است. طبق اعلام مایکروسافت، توسعه دهندگانی که علاقه مند به دسترسی زودهنگام به درایورهای AMD دارای قابلیت DirectX 12 Agility SDK هستند، باید مستقیماً با مدیر اتحاد AMD خود تماس بگیرند.