DirectX 12 Agility SDK جدید مایکروسافت دری را برای دسترسی مستقیم به CPU VRAM باز می کند

ویژگی دوم، نمونه برداری غیر عادی، روش مطلق تری را برای به دست آوردن داده های نمونه بافت به توسعه دهندگان ارائه می دهد. نمونه‌برداری بافت به روشی اشاره دارد که برای بازیابی داده‌ها از یک بافت خاص استفاده می‌شود، که بعداً برای ایجاد نمونه ترکیب یا پردازش می‌شود. ویژگی نمونه‌گیری غیرعادی‌شده Agility SDK از روش‌های نمونه‌گیری معمولی فاصله می‌گیرد، در عوض به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از پرچم D3D12_SAMPLER_FLAG_NON_NORMALIZED_COORDINATES یک نمونه‌گر قرار دهند. هنگامی که از آن استفاده می شود، پرچم به جای محدود شدن با مقادیر سنتی 0 و 1 به مکان تکسل مطلق در یک بافت اشاره دارد. مانند انبوه بارگذاری GPU، نمونه برداری غیر عادی نیاز به آزمایش کامل قبل از ثبت هرگونه مزیت واقعی دارد.

انبوه آپلود GPU به استفاده از BAR قابل تغییر اندازه، فناوری مبتنی بر PCIE که در بسیاری از پردازنده‌های گرافیکی جدیدتر AMD، NVIDIA و اینتل در دسترس است، متکی است. این اجازه می دهد تا CPU کاربر به فریم بافر GPU دسترسی پیدا کند و در نتیجه توانایی ارسال دارایی های بیشتری در هر تراکنش را به همراه دارد. تراکنش هایی که از نوار قابل تغییر اندازه استفاده نمی کنند معمولاً محدود به دسترسی به قطعات 256 مگابایتی VRAM هستند. آزمایش‌ها نشان داده است که تأثیر BAR قابل تغییر اندازه بر عملکرد بازی می‌تواند متفاوت باشد، به طوری که برخی از بازی‌ها عملکرد دو رقمی را افزایش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر هیچ مزیت ملموسی ندارند.

توسعه دهندگانی که برای ویژگی های Agility SDK جدید به پشتیبانی از درایور اینتل نیاز دارند، می توانند از بسته Intel Arc & Iris Xe Graphics Driver نسخه 31.0.101.4255 استفاده کنند. انویدیا همچنین از بسته جدید DirectX 12 Agility SDK از طریق Game Ready و درایورهای استودیو نسخه 531.41 پشتیبانی می کند. AMD هنوز نسخه پشتیبانی شده از بسته درایور خود را به صورت عمومی منتشر نکرده است. طبق اعلام مایکروسافت، توسعه دهندگانی که علاقه مند به دسترسی زودهنگام به درایورهای AMD دارای قابلیت DirectX 12 Agility SDK هستند، باید مستقیماً با مدیر اتحاد AMD خود تماس بگیرند.

بخونید:  قرارداد مایکروسافت آفیس برای مجوز مادام العمر به 29 دلار کاهش یافته است



منبع

چرا مهم است: روز پنجشنبه، تیم توسعه SDK مایکروسافت Agility از انتشار پیش نمایش Agility SDK نسخه 1.7.10.0 خبر داد. نسخه جدید دو ویژگی جدید را برای توسعه دهندگان به ارمغان می آورد، انبوه بارگذاری GPU و نمونه برداری غیر عادی. به‌روزرسانی‌ها، همراه با ثبت آدرس پایه قابل تغییر اندازه VRAM (BAR)، مدیریت کارآمدتر داده‌های VRAM را در سرتاسر CPU و GPU، و همچنین بهبودهایی که مدیریت و استفاده از اطلاعات مرتبط با بافت را بهبود می‌بخشد، ارائه می‌کنند.

اولین ویژگی جدید، که به عنوان انبوه بارگذاری GPU شناخته می شود، استفاده از حافظه با دسترسی تصادفی پویا (DRAM) را با اجازه دادن به CPU برای دسترسی به رم ویدیوی GPU (VRAM) کاهش می دهد. این دسترسی نیاز به کپی داده ها از VRAM به DRAM برای دسترسی و استفاده به CPU را برطرف می کند. در حالی که تأثیر آن در حال حاضر ناشناخته است و نیاز به آزمایش بیشتری دارد، کاهش منابع و داده‌های مورد نیاز به خوبی می‌تواند به کارایی‌های جدید در دسترس برای توسعه‌دهندگان و بهبود عملکرد برای کاربران نهایی تبدیل شود.