Half-Life 2: VR Mod ارزش ده سال انتظاری را دارد که برای رسیدن به نسخه بتا صرف شد


بسیار مورد انتظار: Half-Life 2 ماه آینده تولد 18 سالگی خود را جشن می گیرد. باورت میشه اینقدر طولانی شده؟ من نمی توانم. حتی شگفت‌انگیزتر این است که بخش قابل توجهی از طرفداران HL هنوز نفس خود را برای Half-Life 3 حبس می‌کنند.

The Half-Life 2: VR Mod چند هفته پیش وارد فاز بتای خود شد و در حال حاضر نقدهای خوبی دریافت کرده است، حتی اگر هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. Kotaku می گوید که “تقریبا بیش از حد خوب است که درست باشد.”

اگرچه از نظر فنی یک مد است، من تمایل دارم آن را نسخه جدیدی از Half-Life 2 بنامم. در حالی که از موتور منبع استفاده می کند و از نظر اسکریپت چیزی را تغییر نداده است، از ابتدا برای VR ساخته شده است، که نیاز به کار بسیار بیشتری نسبت به اجرای آن از طریق هدست دارد. به علاوه، یک دهه از ساخت آن می گذرد. با توجه به اینکه طرفداران آن را در اوقات فراغت خود ساخته اند، این فداکاری قابل توجهی است. من احساس می کنم که شایسته این عنوان است.

مطمئناً سکسکه‌ها و دوره‌هایی از خواب وجود داشته است، به‌ویژه از آنجایی که سخت‌افزار و فناوری واقعیت مجازی تغییر کرده‌اند و تیم را ملزم به برداشتن ده قدم به عقب کرده است. در یک نقطه، ناتان اندروز، خالق اولیه مود، به دلیل ناامیدی از انجام مداوم کارها، پروژه را به طور کامل ترک کرد.

به خاطر داشته باشید که این اقدام بلندپروازانه در سال 2012 آغاز شد، زمانی که هدست های واقعیت مجازی واقعاً آن جانور امروزی نبودند. نمونه اولیه (بالا) یک هیولای فرانکنشتاین بود که ترکیبی از یک کنترلر اسلحه کنسولی، تجهیزات کوبنده تخصصی اولیه که اندروز به آن دسترسی داشت و یک سونی HMZ-T1 که اساساً فقط یک نمایشگر ویدیویی روی سر بود را ترکیب می کرد.

در حالی که کمپین اولیه بتا فعلی کاملاً قابل پخش است، مقدار زیادی از آن در حال انجام است. سلاح‌ها هنوز هم باید حرکات نرمی را برای بارگیری مجدد دستی داشته باشند. این تیم در حال کار بر روی یک سیستم حرکتی تله‌پورت برای کاهش بیماری حرکت است – کهنه‌سربازان واقعیت مجازی باید بتوانند با کمی ناراحتی، حرکات گیج‌کننده نسخه فعلی را مدیریت کنند.

این مد همچنین به دلیل ارتقاء گرافیکی است. به هر حال، این بازی در سال 2004 منتشر شد. تیم Source VR Mod می‌خواهد نقشه‌ها، دارایی‌ها و بافت‌های با وضوح بالاتر را در مقطعی اضافه کند، اما در لیست اولویت‌ها پایین‌تر است. در بالای نقشه راه، قسمت 1 و 2 قابل پخش است. توسعه دهندگان می گویند که بیشتر آن محتوا به طور کامل کار می کند، اما چند “مشکلات عمده” هنوز باید قبل از آماده شدن برای نسخه بتا عمومی برطرف شوند.

گفته می شود، بازی هسته ای تقریباً تکمیل شده از ابتدا تا انتها اجرا می شود و چیزی قابل مشاهده است. Half-Life 2 در VR چیزی کمتر از یک بازی کاملا متفاوت است. حس عمق همان چیزی است که از هر عنوان VR انتظار دارید، اما دنیای HL2 آنقدر برای طرفداران آشنا است که قدم گذاشتن در آن به صورت سه بعدی تقریباً سورئال است. بررسی اسلحه در دست یا تماشای تکه‌های منهک که در کنار شما پرواز می‌کنند، پس از ضربه زدن به یکی از آن‌ها با میله‌کلنگ مطمئن، بسیار رضایت‌بخش است.

صحنه «برخیز و درخشش، آقای فریمن» در افتتاحیه بازی بسیار خیره کننده است. G-Man در حال صحبت با شما (گوردون فریمن) در حالی است که صحنه هایی از نیمه زندگی اصلی روی او پخش می شود. این به اندازه کافی سورئال است که محیط ها در سراسر G-Man مانند صفحه نمایش در سینما می رقصند، اما دیدن عمق درون آن لباس، آن را به سطح دیگری می برد.

Half-Life 2: VR Mod یک دانلود رایگان در استیم است. به یاد داشته باشید که باید Half-Life 2 (10 دلار) را در Steam داشته باشید زیرا از نظر فنی یک ماد است، علیرغم اصرار من که یک نسخه است. توسعه دهندگان همچنین پردازنده نسل هشتم اینتل یا AMD Ryzen 300 یا بهتر، 16 گیگابایت رم و کارت گرافیک GTX 1080 یا Radeon RX 5700 را توصیه می کنند. بدیهی است که به یک هدست واقعیت مجازی نیز نیاز خواهید داشت، اما هر مدلی که با SteamVR سازگار باشد کار خواهد کرد.

اگر نمی توانید فوراً به آن برسید یا در حال حاضر هدست ندارید، نگران نباشید. Valve قصد ندارد پروژه نینتندو DMCA را حذف کند. این شرکت در سال 2017 توسعه خود را تایید کرد، بنابراین راه به جایی نخواهد برد.



منبع