HP در تسویه حساب دیگری از طریق DRM کارتریج جوهر پرداخت می کند

یک سیب زمینی داغ: کارتریج‌های جوهر چاپگر مدت‌هاست که بسیار گران بوده‌اند و تولیدکنندگان چاپگر از DRM استفاده می‌کنند تا کاربران را از خرید نسخه‌های شخص ثالث ارزان‌تر باز دارند. HP هنوز در حال پرداخت تسویه حساب به مشتریان در مورد نحوه استقرار DRM خود در سال‌ها پیش است، اما این عمل نشانه‌ای از پایان زودهنگام ندارد.

کارتریج جوهر DRM احتمالاً در درازمدت با وجود تسویه حساب ها باقی خواهد ماند. برای جلوگیری از اتهامات بیشتر به فریب، HP امروزه بیشتر در مورد DRM خود صحبت می کند و آن را با چاپ دقیق در صفحات محصول و سوالات متداول توصیف می کند.



منبع

ادعاها علیه HP به این دلیل مطرح شد که بسیاری از کاربران از DRM تا زمانی که کارتریج هایشان از کار افتاد بی اطلاع بودند. HP عذرخواهی کرد و ابتدا DRM را حذف کرد. با این حال، در سال 2017 دوباره ظاهر شد و HP همچنان به فروش چاپگرهای با DRM ادامه می دهد.

حل و فصل Euroconsumers به ​​مشتریان بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال که بین 1 سپتامبر 2016 تا 17 نوامبر 2020 پرینترهای خاص HP را داشتند، اجازه می دهد تا 95 یورو غرامت دریافت کنند. مشتریان باید قبل از 6 مارس 2023 ادعای خود را با امکان تمدید سه ماهه ارسال کنند.

مشکل زمانی شروع شد که به‌روزرسانی میان‌افزار برای برخی از چاپگرهای HP باعث شد که کارتریج‌های جوهر شرکت‌هایی غیر از اچ‌پی را رد کنند، که به دلیل کمبود تراشه‌های DRM HP مشخص شد. DRM همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا کارتریج HP استفاده شده دوباره پر شده است یا خیر. جوهر شخص ثالث نسبت به کارتریج های “رسمی” شرکت های چاپگر که تحت مدل تیغ و تیغ کار می کنند ارزان تر است تا هزینه های ناشی از فروش چاپگرهای ارزان را جبران کنند.

بخونید:  Modder وب سایت شخصی خود را روی یک IBM PCjr 40 ساله میزبانی می کند

گروه مصرف کننده Euroconsumers اخیراً به توافقی با HP دست یافت که در آن سازنده چاپگر تا 1.35 میلیون دلار به مشتریان در چهار کشور اروپایی به دلیل اجرای DRM کارتریج جوهر در سال 2016 پرداخت می کند. HP قبلاً با پرداخت های مشابه به مشتریان در سایر قاره ها موافقت کرده بود.

این شرکت مجبور شد به خاطر DRM غافلگیرکننده در سال 2018 به کاربران استرالیایی غرامت پرداخت کند و هر کدام 50 دلار استرالیا برای مجموع بیش از 100000 دلار استرالیا بپردازد. یک شکایت دسته جمعی در ایالات متحده، HP را به تاکتیک های “دسته” و رفتار ضدرقابتی در سال 2020 متهم کرد.

Canon از روش‌های مشابهی برای فشار دادن کارتریج‌های خود به کاربران چاپگرهای خود استفاده می‌کند. به‌عنوان یک اثر جانبی ناخواسته شوک‌های زنجیره تامین همه‌گیر، این شرکت نتوانست تراشه‌های DRM کافی برای کارتریج‌های خود تولید کند و مجبور شد به مشتریان اجازه دهد تا در ژانویه DRM را دور بزنند.