Nvidia DLSS 3 تا چهار برابر FPS بیشتر را ارائه می دهد که منحصراً برای سری RTX 40 است

Justice، MMO هنرهای رزمی NetEase، اولین بازی خواهد بود که از DLSS 3 از طریق به‌روزرسانی در 12 اکتبر پشتیبانی می‌شود. A Plague Tale: Requiem اولین بازی با فناوری جدید در هنگام عرضه در 18 اکتبر خواهد بود.



منبع

به طور خلاصه: فناوری جدید DLSS 3 انویدیا، تولید فریم DLSS و Nvidia Reflex را در بالای رزولوشن فوق العاده آزمایش شده و آزمایش شده DLSS اضافه می کند تا نرخ فریم را حتی بیشتر افزایش دهد. این تنها با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 کار می‌کند که ارزان‌ترین آنها در حال حاضر از 899 دلار شروع می‌شود. اولین بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند ماه آینده می آیند.

از آنجایی که Optical Multi Frame Generation به‌عنوان یک پس‌فرایند روی GPU اجرا می‌شود، می‌تواند نرخ فریم را حتی در بازی‌های محدود به CPU، مانند Microsoft Flight Simulator، افزایش دهد. متأسفانه، DLSS Frame Generation از هسته‌های جدید Tensor نسل چهارم و شتاب‌دهنده جریان نوری معماری Nvidia Ada Lovelace پشتیبانی می‌کند، به این معنی که فقط روی پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 کار می‌کند.

Nvidia DLSS را با کارت های سری RTX 20 خود چهار سال پیش معرفی کرد و اکنون در بیش از 200 بازی و برنامه در دسترس است. با اجازه دادن به فریم‌ها برای رندر داخلی با وضوح پایین‌تر و ارتقاء آن‌ها با استفاده از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی در پردازنده‌های گرافیکی RTX، به نام هسته‌های Tensor، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

بیش از 35 بازی و برنامه از نسخه جدید DLSS پشتیبانی می کنند، از جمله Cyberpunk 2077، Hitman 3 و Stalker 2.

بخونید:  درهم تنیدگی کوانتومی به لطف فرمان کوانتومی، اینترنت کوانتومی را غیرقابل هک می کند

در نهایت، DLSS 3 همچنین فناوری Nvidia Reflex را ادغام می‌کند که GPU و CPU را همگام‌سازی می‌کند و صف رندر را حذف می‌کند و در نتیجه پاسخ‌گویی و تاخیر ورودی را بهبود می‌بخشد.

انویدیا با DLSS 3 با اضافه کردن Optical Multi Frame Generation برای تولید فریم‌های کاملاً جدید به جای پیکسل‌ها، شبیه به درونیابی حرکتی که در تلویزیون‌ها یافت می‌شود، این کار را بهبود می‌بخشد (اگرچه امیدواریم بدون جریمه تاخیر ورودی). در حالت عملکرد، DLSS 3 هفت هشتم کل پیکسل های نمایش داده شده را بازسازی می کند. Super Resolution سه چهارم فریم اول را بازسازی می کند (مثلاً 1080p تا 4K)، با Frame Generation که کل فریم دوم را بازسازی می کند.

در کنار پردازنده‌های گرافیکی جدید سری RTX 40، انویدیا نسل سوم فناوری Deep Learning Super Sampling (DLSS) خود را نیز معرفی کرد که می‌تواند تا چهار برابر عملکرد بهتری نسبت به رندر با وضوح اصلی ارائه دهد.