Spotify به 205 میلیون مشترک پریمیوم رسید، اما ضررهای مالی افزایش یافت

در اوایل این ماه، دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای تایید کرد که این شرکت تعداد کارکنان خود را حدود شش درصد یا تقریباً 600 کارمند کاهش خواهد داد. مانند سایر رهبران فناوری، Spotify نیروی کار خود را در طول همه گیری بسیار سریع گسترش داد. اک مسئولیت کامل این اشتباه را بر عهده گرفت و اشاره کرد که او در سرمایه گذاری قبل از رشد درآمد بسیار جاه طلب بود.

اعتبار تصویر: Suvan Chowdhury، Victoria Akvarel



منبع

کاربران فعال ماهانه (که ترکیبی از کاربران ممتاز و پشتیبانی شده از تبلیغات هستند) به 489 میلیون نفر رسید که یک چهارم نسبت به سه ماهه هفت درصد نسبت به 456 میلیون کاربر فعال ماهانه سه ماهه گذشته افزایش یافته است. Spotify به قدرت مداوم در برنامه های پریمیوم چند کاربر اشاره کرد.

Spotify افزایش هزینه های پرسنل را به دلیل رشد تعداد کارمندان و هزینه های تبلیغاتی بالاتر برای ضرر ذکر کرد. تأثیر خریدهای اخیر مانند Heardle، Chartable و Podsights نیز در این معادله نقش داشته است.

با نگاهی به سه ماهه اول 2023، Spotify انتظار دارد به 207 میلیون مشترک ممتاز، 500 میلیون کاربر فعال ماهانه و درآمد 3.1 میلیارد یورویی با ضرر عملیاتی 194 میلیون یورو برسد.

به طور خلاصه: پایگاه مشترکین پریمیوم Spotify همچنان افزایش می‌یابد، اما زیان‌های مالی نیز افزایش می‌یابد. اسپاتیفای در گزارش سه ماهه چهارم 2022 خود که به تازگی منتشر شده است، گفته است که اکنون 205 میلیون مشترک حق بیمه (پرداخت) دارد. این در مقایسه با 180 میلیون زیرمجموعه پریمیوم در سه ماهه سال گذشته – 14 درصد افزایش – و 195 میلیون در سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بخونید:  آلفابت مادر گوگل 12000 کارمند خود را اخراج می کند

با وجود دستاوردها، زیان های مالی همچنان در حال افزایش است. Spotify در سه ماهه چهارم 3.17 میلیارد یورو (3.44 میلیارد دلار) درآمد کسب کرد اما زیان خالص 270 میلیون یورویی (293 میلیون دلار) را ثبت کرد. برای مقایسه، ضرر خالص این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2021 فقط 34 میلیون یورو (37 میلیون دلار) بود.

به نظر می رسد که سود چشمگیر کاربران Spotify از ضررهای روزافزون، حداقل از نظر سرمایه گذاران، بیشتر است. سهام Spotify در اخبار بیش از 10 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر تا زمان نوشتن این خبر با قیمت 110.15 دلار معامله می شود. این رقم با بالاترین رقم تاریخ اسپاتیفای یعنی نزدیک به 365 دلار به ازای هر سهم در فوریه 2021 فاصله زیادی دارد، اما یک گام به عقب در مسیر درست است.