Spotify 6 درصد از مشاغل را در آخرین موج اخراج های فنی کاهش می دهد

مانند بسیاری دیگر در بخش فناوری، Spotify در طول همه گیری همه گیر رشد کرد و سرمایه گذاری زیادی کرد. سال گذشته، هزینه های عملیاتی اسپاتیفای 2 برابر از رشد درآمد پیشی گرفت. همانطور که اک اشاره کرد، در درازمدت در هر آب و هوایی غیر قابل دوام است، به ویژه در شرایط چالش برانگیز محیط کلان فعلی.

چه اتفاقی افتاده؟ در یادداشتی که در وب سایت اسپاتیفای به اشتراک گذاشته شده است، دانیل اک، مدیر عامل شرکت، گفت که آنها تصمیم گرفته اند که تعداد کارمندان خود را حدود شش درصد در سراسر شرکت کاهش دهند. اک گفت Spotify در بهبود سرعت عملکرد شرکت گام های بلندی برداشته است، اما افزود که آنها باید با کارایی نیز کار کنند.

علی‌رغم کاهش مشاغل، اک گفت که مطمئن است سال 2023 سالی پر از نوآوری‌های مداوم خواهد بود، برخلاف آنچه که در چند سال گذشته معرفی کرده‌اند. شاید Spotify HiFi بالاخره اولین مورد انتظار خود را انجام دهد؟

در آینده ای نزدیک، اک گفت که او در سرمایه گذاری قبل از رشد درآمد بسیار جاه طلب است. اک گفت: «من مسئولیت کامل حرکت‌هایی را می‌پذیرم که امروز ما را به اینجا رساند.

یکی از سخنگویان اسپاتیفای به وال استریت ژورنال گفت که اخراج بر حدود 600 کارمند تأثیر می گذارد و بخش خاصی را هدف قرار نمی دهد.

اعتبار تصویر: Thibault Penin، Eyestetix Studio



منبع

همه کارمندان تحت تأثیر، حقوق اخراج دریافت خواهند کرد، به طوری که کارمند متوسط ​​حدود پنج ماه حقوق بر اساس معیارهایی مانند مدت زمان تصدی و الزامات دوره اعلان محلی دریافت می کند. همچنین کلیه زمان مرخصی انباشته و استفاده نشده پرداخت خواهد شد و کارکنانی که در حال خروج هستند در طول دوره پایان خدمت بیمه سلامت دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، همه واجد شرایط دو ماه خدمات جابجایی برای کمک به یافتن شغل جدید خواهند بود، در حالی که افرادی که وضعیت مهاجرت آنها به شغل آنها مرتبط است، از تیم های منابع انسانی و تحرک حمایت خواهند شد.

بخونید:  Elon Musk's X Corp sues anti-hate group that says Twitter is toxic

Spotify به جدیدترین شرکت فناوری تبدیل شده است که تغییرات سازمانی را اعلام کرده است که منجر به کاهش قابل توجه مشاغل می شود.

اک همچنین از تغییرات کمی در رهبری خبر داد. مهمتر از همه، داون اوستروف، مدیر محتوای و تبلیغات، تصمیم به ترک شرکت گرفته است. تحت رهبری او، Spotify محتوای پادکست خود را 40 برابر افزایش داد و درآمد حاصل از تجارت تبلیغاتی خود را بیش از دو برابر کرد.