Wizards of the Coast پس از اینکه طرفداران مجوز جدید بازی Dungeons & Dragons را رد کردند، متاسفم

Wizards of the Coast آماده بود تا مجوز بازی باز قدیمی خود (OGL) را برای بازی های نقش آفرینی رومیزی الهام گرفته از Dungeons & Dragons (TTRPG) به روز کند. با این حال، سند به روز شده لو رفت و دنیای TTRPG را وارونه کرد. گیمرها، استریمرها و سازندگان اشتراک بازی خود را به طور انبوه لغو کردند و WotC را مجبور کردند برنامه های خود را بر این اساس تغییر دهد.

برینک اظهار داشت که ارتباطات مکرر و شفاف‌تر می‌توانست از بسیاری از آشفتگی‌های مرتبط با OGL جلوگیری کند، اما اکنون WotC می‌خواهد همه چیز را به روش درست امتحان کند. اول، با اطمینان دادن به طرفداران مبنی بر اینکه مجوز جدید منحصراً به بازار TTRPG محدود شده است. هرگونه تغییری که در OGL 1.1 گنجانده شده است، «حداقل» بر تلاش‌های خلاقانه غیررومیزی مانند محتوای ویدیویی (جریان‌گذاری، پادکست و غیره)، لوازم جانبی خودساخته و آثار منتشر نشده تأثیری نخواهد داشت.

پس از تاخیر در انتشار OGL 1.1 و اطمینان دادن به طرفداران و سازندگان در مورد اهداف خوش‌خیم مجوز جدید، تهیه‌کننده اجرایی D&D کایل برینک عذرخواهی کرد. برینک گفت که Wizards of the Coast متاسف است، زیرا زبان و الزامات موجود در پیش نویس OGL “برای سازندگان مخل بود و از اهداف اصلی ما برای محافظت و پرورش یک محیط بازی فراگیر حمایت نمی کرد.”

Open Game License 1.1 بر محتوای ایجاد شده تحت OGL1.0a تأثیری نخواهد گذاشت و “هیچ حق امتیاز یا الزامات گزارش مالی وجود نخواهد داشت.” علاوه بر این، مالکیت محتوا بدون نیاز به مجوز بازپس‌گیری تغییر نخواهد کرد. از این پس، WotC برای بهبود OGL و در عین حال حفظ جامعه سنتی D&D، پذیرای بازخوردهای جامعه خواهد بود.

بخونید:  تریلرهای جدید The Last of Us و The Witcher: Blood Origin منتشر شدند

این شرکت اکنون آخرین پیش نویس خود از OGL جدید (که از 1.1 به OGL 1.2 رسید) را به اشتراک می گذارد، منتظر بررسی و بازخورد طرفداران است، همانطور که قبلاً در مورد مواد پخش تست انجام می دهند. پس از دو هفته، WotC بازخورد ارائه شده را جمع آوری می کند تا آنچه را که از شما شنیده ایم جمع آوری، تجزیه و تحلیل، واکنش نشان داده و ارائه دهد.

به طور خلاصه: Wizards of the Coast آتش اژدها را پس از افشای نسخه جدید مجوز بازی باز که با واکنش شدید جامعه بازی مواجه شد، احساس کردند. این شرکت عقب نشینی کرد و قول داد مجوزی با رویکرد بازتر دریافت کند و به بازخورد طرفداران گوش دهد.

سند جدید OGL 1.1 که در ابتدای ماه فاش شد، آماده بود تا به طور قابل توجهی نحوه سازگاری سازندگان TTRPG و کل جامعه را با قوانین پایه Dungeons & Dragons در آثار خود محدود کند. یکی از مشکل سازترین تغییرات، گزارش های درآمد مورد نیاز بازی های الهام گرفته از D&D بود که مستقیماً به WotC ارسال می شد. علاوه بر این، OGL 1.1 مجوز قدیمی را بلافاصله “غیر مجاز” می کرد.

Open Game License 1.2 همچنان باید حاوی اساسی ترین تغییرات پیش نویس لو رفته OGL 1.1 باشد، از جمله لغو مجوز OGL 1.0a، که ظاهراً برای انجام فرآیند به روز رسانی ضروری است. همچنین محتوا یا رفتار نفرت انگیز را ممنوع می کند و از “تجربه بازی فراگیر” D&D محافظت می کند.

بخونید:  تجربه رسمی رومیزی دیجیتال D&D با موتور 5 Unreal Engine در حال توسعه است



منبع