بازی محبوب هفت ساله استیم به دلیل تورم افزایش قیمت پیدا کرد

Factorio در زمان دسترسی اولیه خود قیمت پایه 20 دلاری داشت که در سال 2020 با انتشار نسخه 1.0 به 30 دلار رسید. توسعه‌دهندگان قبلاً توضیح دادند که چرا این بازی هرگز بخشی از فروش Steam نخواهد بود، و این چیزی است که بسیاری از مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند: توسعه‌دهندگان نمی‌خواهند به کسانی که از خرید Factorio با قیمت کامل خودداری می‌کنند پاداش بدهند تا بتوانند بعداً آن را ارزان‌تر دریافت کنند. ; بسیاری از ما آزاردهنده خرید یک بازی با قیمت تمام شده را می دانیم که فقط چند هفته یا چند ماه بعد تخفیف داده شود.

دلیل دیگری که بسیاری از مردم از جهش قیمت عصبانی نیستند این است که Factorio یک بازی عالی است. امتیاز بسیار مثبت «نقدهای اخیر» در استیم («همه نقدها» بسیار مثبت هستند)، 90 در متاکریتیک، و PC Gamer به آن 91 درصد داده است. پرداخت 35 دلار برای تعداد ساعات لذتی که به همراه خواهد داشت، معامله خوبی است.

“اگر فکر می کنی [Factorio] توسعه دهندگان نوشتند که قیمت بسیار بالایی دارد، پس این انتخاب شماست که خرید نکنید، و ما امیدواریم که با زمان کافی و توسعه بیشتر، بتوانیم شما را در مورد ارزش آن متقاعد کنیم.

با این حال، همه با پرداخت 5 دلار اضافی موافق نیستند. حدود 150 بررسی منفی اخیر در Steam وجود دارد که از افزایش قیمت و بیزاری Factorio از رویدادهای فروش شکایت دارند.





منبع

هفته آینده، در روز پنجشنبه 26 ژانویه 2023،
قیمت پایه فاکتوریو را از 30 دلار به 35 دلار افزایش خواهیم داد.

بخونید:  ماموریت AIM ناسا پس از نزدیک به 16 سال به پایان می رسد

افزایش قیمت 5 دلاری فاکتوریو در 20 ژانویه، شش روز قبل از اجرایی شدن، در توییتر اعلام شد. واکنش اکثر جامعه بسیار مثبت بوده است و بسیاری از مفسران راه‌های بیشتری برای حمایت از بازی می‌خواهند. هیچ ریز تراکنش یا DLC گران قیمتی در بازی نداشته است (می توانید موسیقی متن آن را با قیمت 7 دلار خریداری کنید).

مانند بسیاری از محصولات امروزی، قیمت فاکتوریو به دلیل تورم در حال افزایش است – از 30 دلار به 35 دلار. قیمت بازی‌ها در حال افزایش هستند، زیرا عناوین بیشتری از قیمت پایه جدید 70 دلاری استفاده می‌کنند، اما عجیب است که شاهد افزایش قیمت بازی‌های عرضه‌شده در سال 2016 باشیم، به خصوص که هرگز در یکی از رویدادهای فروش سالانه استیم کاهش نیافته است.

روز بخیر مهندسان

یک سیب زمینی داغ: بازی ای را تصور کنید که هفت سال پیش منتشر شد، هرگز در فروش Steam شرکت نکرده بود و اکنون قیمت آن افزایش یافته است. ممکن است تصور شود که چنین سناریویی باعث اعتراض جهانی در بین طرفداران شود، اما نه زمانی که گفته می شود بازی Factorio است.