محموله‌های GPU در Q1 همچنان کاهش یافتند، اما خونریزی تقریباً به پایان رسیده است

بازار GPU بالاخره تسلیم شد، قیمت Nvidia کاهش یافت

تصویر بزرگ: محموله‌های پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌های شخصی در سه ماهه اول سال 2023 به 54.8 میلیون واحد رسید. این عدد از نظر ارزش اسمی قابل احترام است، اما اگر در نظر بگیرید که 43 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل و 14 درصد کاهش دارد. ربع به ربع طبق تحقیقات جان پدی، کاهش 14 درصدی بسیار کمتر از میانگین 10 ساله 6.1 درصدی است.

عرضه راه حل های گرافیکی رومیزی نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است و محموله های GPU نوت بوک 45 درصد کاهش یافته است. کارت‌های گرافیک گسسته برای رایانه‌های رومیزی نسبت به سه ماهه گذشته 12.6 درصد کاهش داشته است.

JPR همچنین گزارش‌های کاملی در مورد وضعیت بازار بردهای گرافیکی و بازار کلی سخت‌افزار بازی رایانه‌های شخصی برای کسانی که علاقه‌مند به جستجوی عمیق‌تر هستند، دارد.

JPR انتظار دارد که فروش پایین در سه ماهه دوم ادامه یابد و پس از آن یک رشد محتاطانه اما جزئی در سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم رخ دهد.

اعتبار تصویر: Yan Krukau



منبع

بازار CPU خیلی بهتر نبود. بر اساس گزارش Jon Peddie Research، کل بازار CPU رایانه های شخصی 15.6 درصد نسبت به سه ماهه گذشته و 38.8 درصد در مقایسه با سه ماهه اول 2022 کاهش یافته است.

اینتل با 17.5 درصد کاهش در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه قبل، بیشترین کاهش را در عرضه سه ماهه GPU داشته است. AMD شاهد کاهش 7.8 درصدی محموله‌ها نسبت به سه ماهه نسبت به سه ماهه بود در حالی که محموله‌های Nvidia به ترتیب 4.1 درصد کاهش یافت. در مورد سهم بازار، اینتل 2.9 درصد کاهش یافت، سهم AMD 0.9 درصد و سهم انویدیا 1.96 درصد افزایش یافت.

بخونید:  RedMagic 8 Pro دارای مشخصات پرچمدار، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی تنها با قیمت 649 دلار است.

Jon Peddie، رئیس JPR، گفت که تامین کنندگان معتقدند که بالاخره از طریق موجودی اضافی کار کرده اند و افزود که فصلی معمولی باید تا نیمه دوم یا حداکثر تا پایان سال تمام شود. در میان سه تامین کننده بزرگ GPU، Peddie گفت که انویدیا بهترین کار را برای پاک کردن موجودی انجام داده است.