اسکوئر انیکس تایید کرد که Final Fantasy XVI در نهایت برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد

اگرچه بازی‌های فاینال فانتزی به دلیل اتخاذ خط داستانی و گیم‌پلی بسیار متفاوت با هر عنوان جدید شناخته می‌شوند، آخرین نسخه احتمالاً مهم‌ترین خروجی این سری است. در حالی که اکثر بازی‌های این فرنچایز دارای بازیکنانی هستند که چندین شخصیت را در یک سیستم جنگی مبتنی بر فرمان مانند بازی‌های RPG سنتی کنترل می‌کنند، Final Fantasy XVI دارای یک سیستم مبتنی بر اکشن است که توسط ریوتا سوزوکی، که روی Devil May Cry 5 کار می‌کرد، طراحی شده است. تهیه‌کننده یوشیدا نیز از استفاده از آن خودداری کرده است. “JRPG” برای توصیف فاینال فانتزی شانزدهم.



منبع

اگرچه Final Fantasy برای دهه‌ها به عنوان پرچم‌دار بازی‌های RPG کنسول‌ها شناخته می‌شود، همه ورودی‌های اصلی در چند سال گذشته پورت‌های PC دریافت کرده‌اند. اخیراً، مجموعه ریمستر پیکسل، شش بازی اول را برای اولین بار به رایانه شخصی آورد.

چیزی که باید منتظرش بود: هیچ کس احتمالاً فکر نمی کرد که Final Fantasy XVI برای همیشه در انحصار پلی استیشن 5 باقی بماند. شایعات اولیه حاکی از آن بود که این کنسول مدتی پس از عرضه کنسول، مانند سایر ورودی‌های سری، برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. بدیهی است که به نتیجه نرسید. با این حال، اسکوئر انیکس به صراحت تایید کرده است که روی پورت رایانه شخصی کار می کند.

تنها اشاره‌ای به زمان عرضه Final Fantasy XVI روی پلتفرم‌های غیر پلی‌استیشن به‌طور مختصر در حلقه‌ای از بازی‌های پلی‌استیشن در نوامبر ۲۰۲۲ ظاهر شد. این فیلم شامل یک کلیپ از عنوان است که تنها چند ثانیه طول می کشد با چاپ ریز در پایین صفحه که به شش ماه انحصار PS5 اشاره می کند، بدون هیچ سخن رسمی در مورد موضوع از آن زمان.

بخونید:  ممکن است انویدیا در پاسخ به کاهش فروش، عرضه پردازنده‌های گرافیکی RTX 4070 را کاهش دهد

Final Fantasy XV در سال 2018، دو سال پس از عرضه اولیه آن در سال 2016 روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. بازسازی Final Fantasy VII در دسامبر 2021 – یک سال و نیم پس از عرضه آن در آوریل 2020 بر روی PS4 – در فروشگاه Epic Games عرضه شد، اما هنوز در Steam در دسترس نیست.

اگر عکس پلک زدن و از دست دادن آن دقیقاً یک قرارداد انحصاری بین سونی و اسکوئر انیکس را توصیف می‌کند، هر نسخه دیگری زودتر از دسامبر 2023 ارائه نمی‌شود. با توجه به بیانیه یوشیدا سان در مورد زمان شروع توسعه، آن یک چارچوب زمانی واقع بینانه اما فشرده باشد. دیگر عناوین Final Fantasy به طور قابل توجهی زمان بیشتری برای انتقال از کنسول به رایانه شخصی نیاز داشتند.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده Final Fantasy XVI به Ascii تأیید کرده است که توسعه نسخه رایانه‌های شخصی این بازی پس از عرضه نسخه پلی‌استیشن 5 در 22 ژوئن آغاز خواهد شد. مدت‌ها تصور می‌شد که این عنوان یک انحصاری برای PS5 است، اما اسکوئر انیکس و سونی در مورد مدت زمان ماندگاری این انحصار صحبتی نکرده‌اند.