سونی پس از واکنش شدید، الزامات پیوند اکانت PSN را برای بازیکنان رایانه شخصی Helldivers 2 حذف می کند

در متن: سونی تصمیمی را که بازیکنان Helldivers 2 Steam را مجبور می‌کرد تا حساب‌های خود را به PSN مرتبط کنند، پس از اعتراض جهانی علیه این تصمیم، لغو کرد. این بازی بسیار محبوب از پلتفرم Valve در 170 کشور بدون دسترسی به PSN حذف شد و اخیراً به دلیل نیاز لغو شده، رتبه Steam آن به “بیشتر منفی” کاهش یافته است.

سونی روز جمعه اعلام کرد که در به‌روزرسانی آینده Helldivers 2، همه بازیکنان رایانه شخصی باید به حساب‌های شبکه PlayStation خود وارد شوند. این دستور قرار بود زمانی که بازی برای اولین بار راه اندازی شد وجود داشته باشد، اما مشکلات سرور باعث شد که به طور موقت به یک انتخاب اختیاری برای بازیکنان تبدیل شود.

با توجه به پیامی که پایان دوره مهلت را اعلام می‌کند، پیوند حساب‌ها با ممنوع کردن ترول‌هایی که دیگران را ناراحت و بدرفتاری می‌کنند، از بازیکنان محافظت می‌کند. همچنین به کسانی که تحریم شده اند حق تجدید نظر می دهد. بازیکنان جدید از امروز باید حساب Steam خود را به یک حساب PSN متصل می‌کردند، در حالی که بازیکنان فعلی از 30 می ورود اجباری را مشاهده می‌کردند و باید تا 4 ژوئن حساب‌های مرتبط را داشته باشند.

واکنش به همان اندازه که انتظار می رفت شدید بود. Helldivers 2 در Steam مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا نزدیک به 385000 منتقد اخیر خشم خود را ابراز کرده اند. این بازی همچنین در 177 کشور که PSN در دسترس نیست، از جمله مصر، گرجستان، جامائیکا و مراکش حذف شده است.

بخونید:  توئیتر می گوید علیرغم گزارش هایی مبنی بر کاهش ۷۵ درصدی نیروی کار ایلان ماسک، هیچ اخراج برنامه ریزی نشده است

Johan Pilestedt، مدیر عامل توسعه دهنده Helldivers 2 Arrowhead، در ویرایشگر نوشت.

پیلستد گفت که او در همه اینها کاملاً بی گناه نیست. او توضیح داد که در حالی که تصمیم او برای غیرفعال کردن پیوند حساب در هنگام راه‌اندازی بود، مدیرعامل اعتراف کرد که مطمئن نبود بازیکنان از این نیاز آگاه هستند. رئیس استودیو اضافه کرد که Arrowhead می‌دانست که پیوند حساب برای عناوین آنلاین پلی‌استیشن حدود ۶ ماه قبل از عرضه Helldivers 2 اجباری خواهد بود.

خوشبختانه این وضعیت پیچیده به پایان رسیده است.

“هواداران Helldivers، ما نظرات شما را در مورد به‌روزرسانی پیوند حساب Helldivers 2 شنیده‌ایم. به‌روزرسانی 6 می، که باید حساب‌های Steam و PlayStation Network برای بازیکنان جدید و موجود از 30 می پیوند داده شود، به جلو نخواهد رفت.” سونی از طریق حساب رسمی PlayStation X نوشت.

“ما هنوز در حال یادگیری بهترین چیز برای گیمرهای رایانه شخصی هستیم و بازخورد شما بسیار ارزشمند است. باز هم از حمایت مداوم شما از Helldivers 2 سپاسگزاریم و شما را در جریان برنامه های آینده قرار خواهیم داد.”

Pilestedt نوشت که تیم Helldivers 2 در حال حاضر در حال ساخت سیستم هایی برای جایگزینی عملکرد تعدیل است که پیوند PSN فعال می کرد.

بخونید:  نیروی هوایی ایالات متحده برای حفاظت از سیلوهای هسته ای خود و به اشتراک گذاری داده ها برای شبکه 25000 مایل مربعی 75.5 میلیون دلار پرداخت می کند.

Helldivers 2 از ماه مارس تاکنون 8 میلیون نسخه فروخته است. اگرچه بازیکنان Steam برای این بازی نیازی به ورود به حساب‌های PSN ندارند، باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سونی این الزام را در هر یک از عناوین رایانه‌های شخصی آینده خود اجرا می‌کند یا خیر.

منبع