انویدیا و فاکسکان با یکدیگر همکاری می‌کنند تا «کارخانه‌های هوش مصنوعی» برای خودروهای خودران بسازند

در متن: در اوایل سال جاری، فاکسکان و انویدیا همکاری خود را برای توسعه پلتفرم‌هایی برای خودروهای خودران اعلام کردند. امروز، این دو غول فناوری برنامه‌هایی را برای ایجاد مراکز داده مبتنی بر هوش مصنوعی که قدرت محاسباتی مورد نیاز برای این پلت‌فرم‌های AV را فراهم می‌کنند، فاش کردند.

غول تولیدی تایوانی فاکسکان و انویدیا، ابرقدرت پردازنده‌های گرافیکی، برای توسعه «کارخانه‌های هوش مصنوعی»، مراکز داده نوآورانه‌ای که برای تأمین انرژی برنامه‌های کاربردی مختلف از جمله خودروهای خودران طراحی شده‌اند، همکاری کرده‌اند. این دو شرکت در حال ادغام تخصص قابل توجه خود در محیط های تولید (فاکسکان) و تراشه ها و نرم افزار (انویدیا) هستند تا نیازهای پیش بینی شده انقلاب بعدی تولید هوش مصنوعی را برآورده سازند.

در نمایشگاه فناوری سالانه فاکسکان در تایپه، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا و لیو یانگ، رئیس فاکسکان، ابتکار عمل بلندپروازانه کارخانه هوش مصنوعی خود را مورد بحث قرار دادند. هوانگ تاکید کرد که “تولید هوشمند” نشان دهنده شکل جدیدی از تولید است که در این مراکز داده جدید مفهوم‌سازی شده مدیریت خواهد شد.

انتظار می‌رود کارخانه‌های هوش مصنوعی در سطح جهانی ایجاد شوند، وظیفه‌ای که به خوبی فاکسکان را مناسب می‌کند. همانطور که هوانگ توضیح می دهد، یکی از کاربردهای اصلی این پارادایم ساخت جدید در خودروهای الکتریکی خودران است. یک مرکز داده مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند جریان‌های پیوسته داده‌ها را از خودروهای الکتریکی دریافت و پردازش کند.

همانطور که هوانگ اشاره کرد، کارخانه هوش مصنوعی پتانسیل بهبود هوش خودروهای خودران را دارد. این خودرو یک تجربه واقعی جاده ای خواهد داشت و «داده های بیشتری را جمع آوری می کند» که برای بهبود نرم افزار و «به روز رسانی کل ناوگان هوش مصنوعی» به مرکز داده هوش مصنوعی ارسال می شود. هوانگ آینده ای را متصور است که در آن هر شرکت و صنعتی کارخانه های هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام می کند.

بخونید:  Banned robocallers receive record-breaking $300 million fine for auto-warranty scam enterprise

این کارخانه‌های هوش مصنوعی به سوپرتراشه Grace Hopper DGX GH200 انویدیا مجهز خواهند شد که به طور خاص برای مدیریت مدل‌های هوش مصنوعی کلاس ترابایتی طراحی شده است. با این حال، باید توجه داشت که به دلیل آخرین محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده، GH200 مانند سایر شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری اخیر هوش مصنوعی، در حال حاضر از طریق کانال‌های فروش مجدد سنتی در چین در دسترس نیست. اینجاست که انتظار می‌رود جنبه «تصویر بزرگ» کارخانه‌های هوش مصنوعی که اخیراً اعلام شده‌اند اهمیت بیشتری پیدا کند.

هدف انویدیا افزایش فروش GPU از طریق انقلاب بعدی هوش مصنوعی است، در حالی که فاکسکان تلاش می کند تا حضوری جهانی در بازار رو به رشد سرورهای هوش مصنوعی ایجاد کند. هوانگ اشاره کرد که هدف شرکت تایوانی تبدیل خود به یک “شرکت راه حل های پلت فرم” مستقر در تایپه است که برنامه های کاربردی پیشرفته ای مانند شهرهای هوشمند و تولید هوشمند را ارائه می دهد. علاوه بر این، فاکسکان به طور فعال در بحث با 14 مشتری بالقوه برای وسایل نقلیه الکتریکی خود شرکت دارد و آرزوی بلندمدت تولید تقریباً نیمی از وسایل نقلیه الکتریکی جهان را دارد.

منبع