ممنوعیت آتی صادرات GeForce RTX 4090 به چین بر قیمت ها در همه جا تأثیر می گذارد

در یک کلمه: ممنوعیت آتی دولت ایالات متحده برای صادرات RTX 4090 به چین نه تنها بر قیمت و در دسترس بودن این کارت در این کشور آسیایی ویران می‌کند، بلکه منجر به مشکلات نزدیک‌تر نیز شده است. قیمت کارت در سایت‌های خرده‌فروشی ایالات متحده افزایش یافته است، اما یافتن کارت موجود در انبار به آسانی سابق نیست.

شایعات در مورد تغییرات تحریم های ایالات متحده بر صادرات فناوری در این هفته زمانی که دفتر وزارت صنعت و امنیت (BIS) فهرست کنترل های صادراتی خود را برای اقلام تولید نیمه هادی ها و تراشه های پیشرفته به چین و سایر کشورها به روز کرد، درست ثابت شد.

پهنای باند و قدرت محاسباتی RTX 4090 به این معنی است که طبق قوانین جدید صادرات کارت به همراه A800 و H800 که انویدیا به طور خاص برای بازار چین ایجاد کرده است، طی 30 روز پس از تصویب قوانین جدید به چین ممنوع خواهد شد. لازم الاجرا شود. اعلامیه

VideoCardz گزارش می دهد که این حرکت باعث شد تا قیمت کارت های RTX 4090 در چین دو یا چهار برابر شود، در حالی که بسیاری از فروشگاه ها لیست کارت ها را حذف کردند، از جمله نسخه Founders خود انویدیا.

PC Gamer خاطرنشان می کند که تأثیر آن در ایالات متحده نیز محسوس است. RTX 4090 در فروشگاه Nvidia موجود نیست، در حالی که ارزان ترین در Newegg مدل Zotac Gaming با قیمت 1699 دلار و پس از آن یک کارت MSI با قیمت 1729 دلار است که چندین لیست خارج از بورس وجود دارد. ارزان ترین RTX 4090 آمازون نیز 1699 دلار قیمت دارد. فقط چند روز پیش، این کارت ها را می توان در MSRP آنها یافت – یا حتی اگر به چند ماه گذشته نگاه کنید، پایین تر.

بخونید:  Bethesda به شکار غیرقانونی اعضای تیم اصلاح کننده Fallout London ادامه می دهد زیرا آنها بسیار خوب هستند

اگرچه تنها RTX 4090 تحت تأثیر قرار گرفته است، اما این خبر در میان نگرانی‌هایی منتشر می‌شود که تمرکز انویدیا بر محصولات AI / مرکز داده پرسود خود می‌تواند منجر به کاهش اولویت بازی‌های آن شود که منجر به روزهای بد قدیمی همه‌گیری / کمبود تراشه / رمزنگاری شود. دیوانگی زمانی که قیمت و در دسترس بودن کارت گرافیک به طرز مضحکی بد بود.

خبر خوب این است که چنین سناریویی بعید به نظر می رسد. قیمت‌ها و در دسترس بودن سایر کارت‌ها ثابت مانده است و احتمالاً پس از اجرایی شدن تحریم چین، وضعیت RTX 4090 تا یک ماه دیگر به حالت عادی باز می‌گردد و پس از آن هیچ فایده‌ای ندارد که مردم پرچم‌داران را با هدف صادرات به کشور خریداری کنند. . تنها مشکل واقعی می تواند کمبود RTX 4090 در هفته آینده بلک فرایدی باشد.

در دیگر اخبار انویدیا، شایعاتی (تاکید بر آن کلمه) منتشر می شود مبنی بر اینکه این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه چندین نسخه Super از کارت های فعلی RTX 4000 است. یکی از آنها، RTX 4070 Super، دارای 16 گیگابایت VRAM و مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD103 است.

منبع