اولین آی‌پد هیبریدی اپل در سال 2025 و آیفون تاشو در سال 2026 عرضه خواهد شد.

چیزی که باید منتظرش بود: شایعات در مورد کار اپل بر روی آیفون‌های تاشو و آی‌پد برای رقابت با دستگاه‌های مشابه سامسونگ و سایر تولیدکنندگان تلفن همراه ادامه دارد. حداقل سه منبع قابل اعتماد قبلاً از این شرکت در حال توسعه دستگاه های تاشو برای بازار خرده فروشی گزارش کرده بودند. اکنون نفر چهارم به این لیست پیوسته است.

یادداشت جدیدی از یک تحلیلگر با سابقه قابل اعتماد به سرمایه گذاران نشان می دهد که اپل در حال توسعه نه یک، بلکه دو دستگاه تاشو است که قرار است در دو سال آینده عرضه شود. به گفته جف بو، تحلیلگر Haitong Securities، این شرکت قصد دارد تا اواخر سال 2025 از یک آیپد هیبریدی تاشو و به دنبال آن یک آیفون تاشو در سال بعد رونمایی کند.

این گزارش نشان می دهد که این تبلت می تواند دارای صفحه نمایش 20.3 اینچی باشد، در حالی که آیفون تاشو می تواند دارای صفحه نمایش 7.9 یا 8.3 اینچی باشد. ظاهراً بو گفته است که دستگاه‌های تاشو خط جدیدی از محصولات را معرفی می‌کنند که «بازار فوق‌العاده پیشرفته» را هدف قرار می‌دهند و نشان می‌دهد که قیمت آن‌ها می‌تواند در مقایسه با آیفون‌ها و آی‌پدهای استاندارد، قیمت بالایی داشته باشد.

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که در مورد تلاش های اپل برای توسعه دستگاه های تاشو می شنویم. در اوایل سال جاری، مینگ چی کو، تحلیلگر اوراق بهادار TF International ادعا کرد که اپل در حال کار بر روی یک مک بوک تاشو با صفحه نمایش 20.3 اینچی است. با این حال، بر خلاف پو، اعتقاد بر این است که تا سال 2027 وارد تولید انبوه نخواهد شد.

بخونید:  اپل iOS 16 و watchOS 9 اکنون در دسترس هستند

منابع معتبر دیگری مانند راس یانگ، مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) و مارک گورمن از بلومبرگ نیز به کار اپل در مورد آیفون‌های تاشو و آی‌پد اشاره کرده‌اند.

دو سال پیش، یانگ گزارش داد که اپل در حال توسعه یک دستگاه هیبریدی تاشو 20 اینچی است که می تواند در سال 2026 یا 2027 عرضه شود. در مورد Gorman، او اشاره کرد که اپل در حال کار بر روی یک مک بوک / آی پد هیبریدی تاشو با نمایشگر 20 اینچی اینچ است. اما او جدول زمانی احتمالی برای راه اندازی آن را مشخص نکرد.

با توجه به همه این گزارش‌ها، اپل احتمالاً چندین مفهوم دستگاه تاشو را بررسی خواهد کرد، اگرچه ممکن است بیش از یک سال طول بکشد تا اولین مورد را ببینیم. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که این شایعات هنوز تایید نشده اند، بنابراین عاقلانه است که تا زمانی که اطلاعات دقیق تری دریافت نکنیم، با احتیاط با آنها رفتار کنیم.

منبع