یک بار دیگر، FCC با 3-2 رای به بازگرداندن قوانین بی طرفی شبکه Title II داد.

چه اتفاقی افتاده؟ دوباره شروع کنیم. در یک رای تقریباً یکسان از سال 2015، FCC پیشنهادی را برای وارد کردن ISPها تحت قوانین کاربردی Title II تصویب کرد. این یک مبارزه حزبی تلخ است که 20 سال طول کشیده است. این پرونده احتمالاً دوباره به دادگاه ختم خواهد شد، اما دو بار آخر قضات گفتند که FCC می تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد.

روز پنجشنبه، FCC با رای 3-2 به بازگرداندن قوانین “بی طرفی شبکه” رای داد. این پیشنهاد اساساً ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را به‌عنوان ابزارهایی که توسط Title II اداره می‌شوند به جای عنوان I طبقه‌بندی می‌کند. FCC می‌گوید این قوانین مانع از مسدود کردن یا محدود کردن ترافیک توسط ارائه‌دهندگان پهنای باند می‌شود، مگر اینکه شرکت‌ها از جمله دیگر هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند.

رأی گیری امروز دومین باری است که کمیسیون به انتصاب خود به عنوان فرماندار و تنظیم کننده ISP های خصوصی رأی می دهد. اولین بار در سال 2015 و در زمان دولت اوباما بود. این قوانین سپس در سال 2017، همچنین در راستای خطوط حزبی، در دولت ترامپ لغو شد.

با وجود اعتراض‌ها و فریادها مبنی بر اینکه این پایان «اینترنت رایگان» است، به نظر می‌رسید که هیچ چیز تغییر چندانی نکرده و شور و شوق فروکش کرد. برخی دعواها و ادعاهای اولیه مبنی بر محدودیت وجود داشت، اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت، چندین ایالت، از جمله کالیفرنیا و مونتانا، قوانین و دستورات بی طرفی شبکه خود را ایجاد کردند.

بخونید:  MycelioTronics: استفاده از پوست قارچی برای رشد برد PCB زیست تخریب پذیر

در حالی که مدافعان همچنان استدلال می کنند که دولت باید ISP ها را تنظیم کند تا از ورود آنها به تجارت وحشی جلوگیری کند، جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC می گوید که اکنون موضوع “امنیت ملی” است.

“امروز، هیچ آژانس متخصصی وجود ندارد که تضمین کند اینترنت سریع، باز و منصفانه است… امروز، ما روندی را برای اصلاح این وضعیت آغاز می کنیم. ما پیشنهاد می کنیم قوانین شفاف و قابل اجرا برای جلوگیری از مسدود شدن، محدودیت و اولویت پرداختی را بازگردانیم. روزنورسل گفت. زمانی که ما اختیارات شرکت‌های چینی وابسته به دولت را برای فعالیت در ایالات متحده سلب کردیم، این اقدام به خدمات پهنای باند، به لطف لغو عنوان دوم، گسترش پیدا نکرد. این یک شکاف امنیت ملی است که باید برطرف شود.

با این حال، مخالفان از گرفتن قدرت صحبت می کنند. کمیسر، برندان کار، لغو سال 2017 و این واقعیت که اینترنت “شکست نشد” را به عنوان مثالی از دلیل غیر ضروری بودن قوانین ذکر می کند.

کار در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «زمانی که من و همکاران FCC در سال 2017 رای دادیم تا آزمایش دو ساله شکست‌خورده دولت اوباما با عنوان دوم را معکوس کنیم، فعالان و سیاستمداران به مردم آمریکا اطمینان دادند که اینترنت به معنای واقعی کلمه بدون این عنوان از بین خواهد رفت. . ، یک روز قبل از رای گیری “از آنجایی که این اتفاق نیفتاد، FCC نباید اکنون قوانین را دوباره اعمال کند. ما امروز یک اینترنت رایگان و باز داریم، بدون عنوان II.”

Evan Swarztrauber، مشاور ارشد بنیاد نوآوری آمریکایی، با کار موافق است. او اشاره می کند که لفاظی هشداردهنده پس از لغو سال 2017 محقق نشد و سرویس اینترنت با تنظیم تورم بهتر و ارزان تر شد. Swarztrauber همچنین معتقد است که FCC در حال پارس کردن درخت اشتباه است.

بخونید:  Tests show the new 12V GPU power cables are safe when not fully connected

Swarztrauber به TechSpot گفت: «در نسخه‌های قبلی این بحث، حامیان Title II به ما گفتند که قوانین برای محافظت از آزادی بیان و اینترنت باز ضروری است. طنز غم انگیز این است که این شرکت های بزرگ فناوری هستند که برای “بی طرفی شبکه” فشار آورده اند که از اینترنت باز سوء استفاده کرده اند، نه ISP ها.”

او خاطرنشان می کند که گوگل، آمازون و اپل همگی در حال حاضر به دلیل مسائل ضد انحصار که سال ها به مصرف کنندگان آسیب رسانده است، در دادگاه هستند، اما هیچ ISP در حال حاضر به دلیل سرکوب یا مسدود کردن مصرف کنندگان یا مشاغل در دادگاه نیست. به نظر می رسد جدیدترین پرونده اختلاس FTC v. AT&T 2019 باشد که با 60 میلیون دلار خارج از دادگاه حل و فصل شد.

Swarztrauber همچنین می گوید که “برهان آزادی بیان” یک شوخی است زیرا “ISP ها تنها لایه ای از پشته اینترنت هستند که گفتار دیجیتال را دستکاری نمی کنند.” و امنیت ملی چطور؟

“بنابراین اکنون به ما می گویند که عنوان دوم برای امنیت ملی ضروری است. به نوعی، در 20 سال گذشته این بحث، نکات بحث امنیت ملی از موضوع بی طرفی شبکه پرهیز کرده است. اما اکنون قرار است باور کنیم که این قوانین برای محافظت از کشورمان آنقدر حیاتی و فوری هستند که آژانس باید هم اکنون وارد عمل شود!»

جالب اینجاست که رئیس روزن وورسل به مدت دو سال FCC را رهبری کرده است. او به طور فعال در بحث بی طرفی شبکه پر سر و صدا بود، اما تنها چند هفته قبل از رای گیری بود که شروع به پیوند دادن آن با امنیت ملی کرد.

بخونید:  پاناسونیک جانشین های Lumix S5 را با فوکوس خودکار تشخیص فاز معرفی کرد

حتی اگر قوانین عنوان دوم به رای گذاشته شده باشد، این سوال هنوز حل نشده است. کمیسیون اکنون این پیشنهاد را برای اظهار نظر عمومی باز خواهد کرد که شامل یک دوره رد و ارائه و نقد است. پس از بررسی همتایان و بازبینی‌های احتمالی ناشی از استدلال‌ها و نظرات قوی، FCC دوباره رأی خواهد داد.

در صورت تصویب، تقریباً به طور قطع با چالش‌های قانونی روبرو خواهد شد، همانطور که اولین اجرا و لغو بعدی انجام شد. در هر دو مورد، دادگاه‌ها تصمیم FCC را تایید کردند و گفتند که آژانس می‌تواند قوانینی را که صلاح می‌داند اعمال یا لغو کند، به شرطی که توجیه منطقی ارائه کنند.

اعتبار تصویر: استیو هیپ

منبع