رمزگذاری ویندوز 11 پرو می تواند سرعت حافظه های SSD را تا 50 درصد کاهش دهد.

به اختصار: ویندوز 11 پرو دارای یک ویژگی امنیتی است که می تواند عملکرد SSD شما را به طور جدی مختل کند. خوشبختانه، غیرفعال کردن آن بسیار ساده است، اما برخی حتی نمی دانند که به طور پیش فرض فعال است.

رمزگذاری BitLocker در ویندوز 11 پرو برای محافظت از داده ها و اطمینان از اینکه فقط برای افراد مجاز در دسترس است طراحی شده است، اما با جریمه عملکرد شدید همراه است. برای تعیین تأثیری که ممکن است داشته باشد، تامز سخت افزار اخیراً آزمایش هایی را تحت سه سناریو انجام داد: رمزگذاری نشده (بدون BitLocker)، BitLocker دارای نرم افزار (پیش فرض ویندوز 11 پرو) و BitLocker مبتنی بر سخت افزار.

این تیم از یک SSD 4 ترابایتی Samsung 990 Pro با ویندوز 11 پرو (22H2، با همه وصله‌های نصب شده) همراه با Intel Core i9-12900K و 32 گیگابایت رم DDR4 برای آزمایش استفاده کرد.

در معیار ذخیره سازی PCMark 10، پیکربندی BitLocker با نرم افزار باعث کاهش 20 درصدی نسبت به نوع سخت افزاری و عدم رمزگذاری شد. کاهش سرعت مشابهی در تست خواندن تصادفی علامت دیسک کریستال مشاهده شد و در آزمون نوشتن تصادفی، تام شاهد افت عملکرد 45 درصدی بود. در تست انتقال کپی 50 گیگابایتی DiskBench، پیکربندی نرم افزار BitLocker 11 درصد کندتر بود.

خبر خوب این است که راه اندازی سخت افزار بدون هیچ گونه رمزگذاری انجام شد. اگر اصرار دارید که رمزگذاری داشته باشید، قطعاً این راه حل است.

لیست کامل نتایج آزمون را می توانید در تامز سخت افزار برای کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر هستند پیدا کنید. آنها همچنین توضیح می دهند که چگونه می توان تشخیص داد که رمزگذاری در حال اجرا است و چگونه می توان آن را خاموش کرد. به طور خلاصه، اگر از ویندوز 10 پرو استفاده می کنید، احتمالاً فعال نیست. اگر در ویندوز 11 Home هستید، فعال نمی شود. اگر ویندوز 11 پرو دارید، بررسی کنید زیرا احتمالاً فعال شده است.

بخونید:  End of an era: Microsoft bids farewell to WordPad after nearly 30 years

همچنین شایان ذکر است که مسافت پیموده شده شما بسته به درایو و پردازنده ای که استفاده می کنید متفاوت است. تراشه ای که به طور قابل توجهی از قدرت کمتری نسبت به Intel Core i9-12900K استفاده شده توسط تامز سخت افزار استفاده می شود، می تواند حتی بدتر باشد.

منبع