چگونه به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار پول بیشتری بخواهید

زمانی که برخی از اولین موج‌های اخراج فناوری در سال گذشته آغاز شد، جذب استعداد، منابع انسانی و موفقیت مشتری در خط آتش قرار گرفتند. با این حال، در سال 2023، توجه به نقش‌های فنی اصلی، از جمله دانشمندان داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، معطوف شد، زیرا سازمان‌های فناوری یکی پس از دیگری به تمرکز مجدد بر کارایی و مقرون‌به‌صرفه اشاره می‌کنند.

در این ماه، لینکدین 653 سمت تحقیق و توسعه، 137 مهندس اجرایی و 38 کارمند محصول را اخراج کرد. حدود 388 شغل در تیم های مهندسی از بین می رود. Bandcamp 50 درصد از کارکنان خود را کاهش داده است. فلکسپورت 600 کارمند را اخراج کرد، کوالکام 1258 شغل را اخراج کرد و کوالتریکس می گوید 780 موقعیت شغلی در حال حذف شدن است.

در حالی که موقعیت‌ها دائماً به هیئت مشاغل TechSpot اضافه می‌شوند و بسیاری از سازمان‌های مترقی به استخدام ادامه می‌دهند، برای کسانی که از موج اخراج‌ها جان سالم به در برده‌اند، ممکن است این احساس فراگیر وجود داشته باشد که شما خوش شانس هستید که شغل دارید. در این بین ممکن است دامنه این نقش ها تغییر کرده یا گسترش یافته باشد.

بنابراین، با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، آیا اکنون زمان خوبی برای درخواست افزایش حقوق است؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

اتاق را بخوانید

اگر سازمان شما اخیراً یک سری اخراج شده است، ممکن است زمان مناسبی برای شما یا مدیرتان نباشد. مدیر شما فقط انسان است و اگر درگیر اخراج شده باشد، ممکن است بسیار خسته شده باشد. به همین ترتیب، پس از نشستن گرد و غبار، احتمالاً نتایج بهتری خواهید گرفت.

بخونید:  رابط کاربری جدید Google Drive، Docs، Sheets و Slides شروع به عرضه می کند

با تقویم مشورت کنید

آیا یک سال یا بیشتر از آخرین بررسی حقوق شما گذشته است؟ آیا یک چرخه بودجه تعریف شده در محل کار شما وجود دارد؟

اگر نمی دانید از منابع انسانی بپرسید، و در حالی که در آن هستید، بپرسید که آیا یک سیاست استاندارد افزایش حقوق درصد نیز وجود دارد. برخی از شرکت ها به طور منظم بررسی می کنند، برخی دیگر آن را به صورت سالانه انجام می دهند.

مزایای قابل اندازه گیری را فهرست کنید

وقت آن است که دستاوردهای خود را ارزیابی کنید. توجه داشته باشید که اینها چگونه به کسب و کار منفعت رسانده اند، از جمله اعداد، داده ها و بازخورد مثبت اعضای تیم و سهامداران کلیدی در پروژه های بزرگ.

آیا یک کار خسته کننده را خودکار کرده اید و ساعت ها در ماه صرفه جویی می شود؟ یا شاید شما یک مشکل مشکل محصول را حل کرده اید؟ در صنعتی که در حال بازسازی است، به کارایی و ارزشی که قبلا ارائه کرده اید فکر کنید.

هر آموزش اضافی را که تکمیل کرده اید برجسته کنید

فرقی نمی‌کند مهارت‌های خود را در زبان دیگری در زمان کشف اختصاص داده شده یا زمان شخصی خود تقویت کنید، یا اگر به طور رسمی برخی از آموزش‌ها یا آموزش‌ها را به پایان رسانده‌اید، آن را برجسته کنید. به‌علاوه، بیان کنید که چگونه از قبل برای کسب‌وکار سود می‌برد یا می‌تواند/خواهد بود.

اعداد را اجرا کنید

در اینجا مهم است که مشخص باشید: تحقیقات خود را بر اساس نقش و منطقه جغرافیایی، از جمله تغییرات با کار از راه دور انجام دهید. اگر متوجه شدید که در بالاترین سطح حقوق برای موقعیت خود هستید، باید بدانید که چند درصد افزایش قابل دستیابی است. اگر دوستانی در این صنعت دارید، پیشاپیش باشید (اگر در انجام این کار راحت هستید) یا به طور فرضی بپرسید: “از یک مهندس ارشد نرم افزار انتظار دارید در یک شرکت در حال رشد چه درآمدی کسب کند؟”

بخونید:  مشخصات ادعایی Nvidia RTX 4070 نشان می دهد که می تواند با RTX 3090 Ti مطابقت داشته باشد

علاوه بر این، از TechSpot Jobs Board استفاده کنید تا ببینید در حال حاضر برای چه موقعیت های مشابهی استخدام می شوند و حقوق خود را با آنها مقایسه کنید.

مثبت فکر کن

به یاد داشته باشید، نقد شما یک مکالمه است، نه یک سخنرانی. بیان کنید که چقدر از فرصت هایی که نقش و مدیرتان به شما داده است قدردانی می کنید. اگر کار اضافی انجام داده اید، توجه داشته باشید که چقدر از چالش های جدید لذت می برید و نتایج خوبی را می بینید. هنگام بحث در مورد دستیابی به اهداف مشترک از «ما» و «ما» استفاده کنید. و سپس بپرسید – – آنها می دانند که در راه است – – “آیا می توانیم با توجه به همه اینها در مورد تعدیل حقوق صحبت کنیم؟”

اگر مدیر شما موافق این موضوع است و می گوید درخواست شما را تایید می کند، پس از جلسه، چند نکته را ارسال کنید که بتواند به مافوق خود منتقل کند.

گوش بده

حتی با قانع‌کننده‌ترین پیشنهاد، شرکت ممکن است بگوید قادر به ارائه افزایش حقوق نیست. به توصیه های مدیر خود گوش دهید و پذیرای انتقاد سازنده باشید. بپرسید چگونه می توانید در حال حاضر و در آینده به شرکت ارزش بیافزایید. وقتی گوش دادن تمام شد، می‌توانید تماس بگیرید. بمان یا ادامه بده

هر هفته، نقش های جدیدی به هیئت شغلی TechSpot اضافه می شود، از جمله…

منبع