یوتیوب ده ها ویژگی جدید پخش و رابط را معرفی می کند

چه اتفاقی افتاده؟ بسیاری از کاربران احتمالاً از کمپین تهاجمی اخیر یوتیوب علیه مسدودکننده‌های تبلیغات و افزایش قیمت اشتراک‌های بدون آگهی ناامید شده‌اند. به نظر می‌رسد این تصمیم‌ها بخش‌های کوچکی از یک به‌روزرسانی اصلی است که پلتفرم در حال حاضر در حال ارائه است، که ویژگی‌های متعددی را برای تجربه خواندن روان‌تر اضافه می‌کند.

گوگل از عرضه بیش از سه ده ویژگی جدید از این هفته خبر داد. انتظار می‌رود برجسته‌ترین افزوده‌ها خواندن، جستجو، جستجو و سایر عملکردها را در دستگاه‌های تلفن همراه، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌های هوشمند آسان‌تر کنند.

یک ویژگی آینده به بینندگان امکان دسترسی سریع‌تر به پخش سریع‌تر را می‌دهد. حالت تمام صفحه یا عمودی به جای دسترسی به منوی کشویی، با کلیک کردن و نگه داشتن در هر نقطه از صفحه، با سرعت دوبرابر جلو بردن سریع را ارائه می دهد. به محض اینکه کاربر رها کند، پخش به حالت عادی باز خواهد گشت.

یک ویژگی جستجوی جدید، تصاویر کوچک‌تر را نمایش می‌دهد و بخش‌های خاصی از ویدیوها را بیشتر قابل مشاهده می‌کند. برگرداندن مکان نما به موقعیت اصلی خود یک ارتعاش لمسی ایجاد می کند که به بینندگان اجازه می دهد تا به سرعت به جایی که متوقف شده بودند برگردند.

ویژگی موبایلی به نام «صدا ثابت» تغییرات ناگهانی صدا را به حداقل می‌رساند تا از آسیب دیدن گوش هنگام تماشای هدفون جلوگیری کند. این عملکرد در منوی تنظیمات در قسمت “تنظیمات اضافی” قابل دسترسی است.

بینندگان موبایل اکنون می‌توانند با ضربه زدن روی «قفل صفحه» در منوی تنظیمات، صفحه را برای جلوگیری از وقفه یا ضربه‌های تصادفی قفل کنند. YouTube برای برخی از تبلیغات و اعلان های درون برنامه ای استثنا قائل می شود.

بخونید:  یادگیری ماشینی به محققان این امکان را می دهد که سیگنال های قشر بصری را در فریم های ویدئویی رمزگشایی کنند

این پلتفرم همچنین جستجوی موسیقی به سبک Shazam را اضافه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد با پخش، آواز خواندن یا زمزمه کردن آهنگ، آهنگ‌ها را در YouTube Music پیدا کنند. این ویژگی روی دستگاه‌های اندرویدی عرضه خواهد شد و بعداً در سایر پلتفرم‌ها نیز در دسترس خواهد بود.

در همه دستگاه‌ها، YouTube بخش‌های کتابخانه و حساب را ادغام می‌کند. برگه جدید «شما» که جایگزین برگه «کتابخانه» می‌شود، حاوی تاریخچه، فهرست‌های پخش، دانلودها، خریدها و اطلاعات حساب کاربر است.

علاوه بر این، تعامل با سازندگان، انیمیشن‌های جدیدی را برای تجربه‌ای درخشان‌تر دریافت می‌کند. هنگامی که شخصی در یک ویدیو چیزی مربوط به پلتفرم را می‌گوید، مانند “لایک و اشتراک” معمولی، دکمه‌های مربوطه روشن می‌شوند و هنگامی که کاربران روی آنها کلیک می‌کنند، یک توالی جشن ایجاد می‌شود. این شرکت احتمالاً به دنبال تجربه ای شبیه به تعامل بینندگان در توییچ است.

یوتیوب همچنین رتبه‌بندی نظرات ثابت را با سیستمی پویا جایگزین می‌کند که پست‌های پرپسندیده را بررسی می‌کند تا به بینندگان و سازندگان دید کلی تری از نظرات ارائه دهد. این شرکت گفت بسیاری از ویژگی‌های دیگر بدون جزئیات بیشتر در راه است.

مشخص نیست که آیا این به روز رسانی قابل توجه ضربه افزایش قیمت پریمیوم یوتیوب را کاهش می دهد، زیرا این پلتفرم به شدت کاربران Adblock را تعقیب می کند.

منبع