Resident Evil، SimCity و سه نفر دیگر وارد تالار مشاهیر بازی های ویدیویی می شوند

چه کسی شام مرغ را درست می کند؟ موزه قدرتمند ملی اسباب‌بازی‌ها به تازگی اسامی 2024 عضو تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی را معرفی کرده است. مورد علاقه.

لیست نامزدهای تالار مشاهیر امسال شامل بسیاری از بازی های ارزشمند مانند Elite، Metroid و Guitar Hero بود. با این حال، تنها پنج نفر از ده ها نفر در این فهرست قرار گرفتند.

سیارک ها

این بازی ویدیویی کلاسیک در سال 1979 وارد بازار شد و 70000 کابینت فروخت و 150 میلیون دلار برای Taito/Midway به دست آورد (بیش از 645 میلیون دلار با توجه به تورم). سیارک ها به سرعت به پادشاه این سه ماهه تبدیل شدند و بهترین های قبلی یعنی Space Invaders را با فروش نزدیک به 500 میلیون دلار در بازی های آرکید در سراسر جهان شکست دادند. این عنوان در نهایت به آتاری اعطا شد که 3.8 میلیون نسخه برای Atari 2600 فروخت و فروش بیش از 30 میلیون کنسول خانگی را افزایش داد.

اسرار امیز

بازی های اکشن سریع مانند Doom در اوایل دهه 1990 غالب شدند. با این حال، در سال 1993، رند و رابین میلر Myst را منتشر کردند، دقیقا برعکس تیراندازی های اول شخص که در آن زمان بسیار محبوب بودند. Myst یک تجربه آرام و معمولی بود که ذهن بازیکنان را به جای انگشتان ماشه آنها به چالش می کشید. چیزی که احتمالاً توجه اکثر مردم را به خود جلب کرد، گرافیک خیره کننده و سورئال بود که در آن زمان به همان اندازه که بازی ها به واقعیت نزدیک شده بودند و سال ها باقی ماندند.

بخونید:  از Ryzen 5 3600 تا 5800X3D: ارتقای بزرگ

خون آشام

کپکام که در سال 1996 منتشر شد، Resident Evil را به عنوان اولین بازی “بقای ترسناک” توصیف کرد. اگرچه این ادعا از نظر فنی از زمانی که ناشر این اصطلاح را ابداع کرده است درست است، اما پیش از آن دیگرانی در این ژانر مانند System Shock در سال 1994 و Alone in the Dark در سال 1992 وجود داشتند. صرف نظر از این، Resident Evil بازی های ترسناک بالغ را وارد جریان اصلی کرد. آن سگ های لعنتی! بیش از 5 میلیون نسخه فروخت و یک فرنچایز راه اندازی کرد که تا سال 2023 به فروش 150 میلیون نسخه دیگر ادامه داد و آن را به پرفروش ترین سری کپکام در تاریخ این شرکت تبدیل کرد. آنقدر تأثیرگذار بود که کتاب‌ها، کمیک‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را بر اساس کیهان تولید کرد.

سیم سیتی

ویل رایت الهام بخش SimCity از کار او در Raid on Bungeling Bay در سال 1984 بود. او یک ویرایشگر نقشه ساخت تا به طراحی بازی کمک کند و آن را به اندازه بازی محصول نهایی سرگرم کننده دانست. بنابراین او دست به کار شد و City Builder را در سال 1989 منتشر کرد. گرافیک ساده از بالا به پایین ناامیدکننده بود. با این حال، آنچه را که فاقد درخشش بود، با سرگرمی جبران کرد. تماشای زنده شدن و توسعه شهر بسیار جذاب بود و مدیریت بحران های مختلف مانند آتش سوزی و یادگیری در مورد توسعه شهری از طریق آزمون و خطا اعتیاد آور بود.

آلتیما

مانند بسیاری از بچه های اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980، ریچارد گاریوت به بازی های نقش آفرینی رومیزی مانند Dungeons و Dragons علاقه داشت. وقتی کامپیوترها آمدند، گاریوت شروع به برنامه نویسی بازی ها برای سرگرمی خود کرد. پس از تشویق مدیر یک فروشگاه کامپیوتر محلی برای فروش یکی از این دستگاه‌ها، او Akalabeth: World of Doom را در سال 1979 برای Apple II منتشر کرد. او تنها 18 سال داشت. به اندازه‌ای فروخت که او را برای هدف‌گیری بالاتر تشویق کرد، بنابراین Garriott ادامه داد و Ultima I را در سال 1981 منتشر کرد. این نسخه در سال اول 20000 نسخه فروخت و او را بر آن داشت تا روی دنباله‌ای کار کند که در سال 1982 و سپس Ultima III در سال 1983 منتشر شد. این سه گانه توسط Garriott این الهام بخش او شد تا Origin Systems را تأسیس کند، استودیویی که نسخه های بسیار دیگری را تولید کرد. دنباله ها، از جمله MMORPG Ultima Online. همچنین بازی‌های دیگری را نیز راه‌اندازی کرد که به فرنچایزهای کلاسیک تبدیل شدند، از جمله Wing Commander و System Shock.

بخونید:  AMD می گوید مایع ناکافی در محفظه بخار Radeon RX 7900 XTX که باعث گرم شدن بیش از حد می شود، جایگزین هایی را ارائه می دهد

فهرست استرانگ از برندگان تالار مشاهیر 2024 قوی است و از جنجال سال گذشته اجتناب می کند. Recruits بدون شک یکی از تاثیرگذارترین بازی های تاریخ است. شاید سال آینده، متروید.

منبع