اتصال Wi-Fi بسیار سریع برای دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت مجازی سرانجام تأیید شد

در یک کلمه: FCC درخواست تقریباً چهار ساله ای را برای باز کردن بخشی از طیف 6 گیگاهرتز برای اتصال وای فای فوق سریع تأیید کرده است. این پیشنهاد هنوز باید بقیه مراحل نظارتی FCC را پاک کند، اما انتظار می‌رود که پس از رای‌گیری به اتفاق آرا، این فقط یک امر رسمی باشد. این باید به تولیدکنندگان در تلاش برای توسعه عینک‌های AR سبک وزن کمک کند که مصرف‌کنندگان در پوشیدن آن تردیدی نداشته باشند.

کمیسیون ارتباطات فدرال این هفته مشغول بوده است. روز سه‌شنبه، اخطارهای اجرایی علیه شرکت‌های مخابراتی صادر کرد که نتوانستند برنامه‌های کاهش تماس رباتیک را به آژانس ارائه کنند. سپس، روز پنجشنبه، او رای به بازگرداندن مقررات Title II در مورد ISPها برای دومین بار در کمتر از 10 سال داد.

FCC روز پنجشنبه همچنین برنامه های چندین شرکت را برای استفاده از طیف 6 گیگاهرتز برای دستگاه های بی سیم، از جمله تجهیزات AR/VR و اتصالات داخل خودرو تایید کرد. رئیس جمهور جسیکا روزن وورسل قوانین جدید را در 27 سپتامبر پیشنهاد کرد. آنها دیروز به اتفاق آرا به تصویب رسیدند.

این تأییدیه به تجهیزات VLP (تجهیز با توان بسیار کم – برد کوتاه) اجازه می دهد تا از فرکانس 850 مگاهرتز از باند 6 گیگاهرتز استفاده کنند، که FCC آن را گسترش داد و در آوریل 2020 برای روترهای WiFi و مشتریان دستگاه هایی مانند تلفن های همراه و لپ تاپ ها باز کرد. این تصمیم تا زمانی که در موقعیت جغرافیایی قرار دارد، امکان استفاده محدود از توان بالا را فراهم می کند.

مانند تمام مقررات FCC، این پیشنهاد اکنون برای اظهار نظر عمومی باز خواهد بود. همچنین قبل از رأی گیری مجدد، تحت بررسی همتایان، آزمایش رشد و بازنگری قرار خواهد گرفت. این روند متفاوت است، بنابراین هیچ راهی برای دانستن اینکه قوانین چقدر زود اجرا می شوند وجود ندارد، اما چندین سال طول کشیده است تا به این نقطه برسیم.

بخونید:  Microsoft finally fixes Windows 11 SSD slowdown bug

چندین شرکت، از جمله اپل، گوگل، متا و مایکروسافت، در سال 2019 از FCC برای برخی از طیف فوق سریع درخواست کرده‌اند. چهار شرکت بزرگ دستگاه‌های فعلی و آینده‌ای دارند که می‌توانند «دیر از هرگز» از این تخصیص بهره ببرند. .

اپل به تازگی Vision Pro را معرفی کرده است. از ژانویه 2022، گوگل در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی به نام Project Iris است. با این حال، شایعات می گویند که این کار کنار گذاشته شده است. متا، البته، از زمان خرید Oculus در سال 2014 در این صنعت بوده است. آخرین هدست آن، Quest 3، 10 روز پیش عرضه شد. در نهایت، مایکروسافت از سال 2015 هولولنز خود را توسعه داده است اما هنوز نسخه عمومی آن را منتشر نکرده است. با این حال، نسخه های SDK، سازمانی و صنعتی می توانند از وای فای بی سیم پرسرعت بهره مند شوند.

مهمتر از آن، مقررات جدید می تواند به این شرکت ها و سایرین کمک کند تا در نهایت مجموعه خوبی از عینک AR را تولید کنند. آن‌ها سال‌ها به ما وعده لنزهای سبک‌وزن و براق AR را می‌دادند، اما هنوز چیزی ندیده‌ایم.

کوین مارتین، معاون سیاست آمریکای شمالی متا، گفت که این شرکت خوشحال است که FCC در نهایت به درخواست خود عمل کرده و آن را اجرا کرده است.

مارتین به The Verge گفت: «ما از تصمیم FCC برای اجازه دادن به شرکت‌هایی مانند ما برای استفاده از فناوری‌های بی‌سیم جدید برای ساخت موج بعدی محاسبات استقبال می‌کنیم. “این نمونه درخشانی از یک تنظیم کننده دولتی است که از ابتدا با صنعت کار می کند تا برای آینده بسازد.”

بخونید:  قیمت Nvidia RTX 4080 در Micro Center نشان می دهد که کارت های سفارشی به 1599 دلار می رسد.

منبع