برنامه شتاب دهنده جدید اینتل 100 میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی را تا سال 2025 هدف قرار داده است

به اختصار: اینتل برای اتصال توسعه دهندگان نرم افزار با منابع مهندسی داخلی شرکت، «برنامه شتاب کامپیوتر AI» را راه اندازی می کند. هدف ترویج ایجاد برنامه‌ها و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است تا مشتریان بتوانند از سخت‌افزار جدید هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی خود نهایت استفاده را ببرند. اینتل معتقد است که هوش مصنوعی تجربه محاسباتی را بهبود می بخشد و امیدوار است این برنامه تا سال 2025 هوش مصنوعی را روی بیش از 100 میلیون رایانه شخصی فعال کند.

اینتل به تازگی یک ابتکار جدید به نام برنامه شتاب کامپیوتر AI را اعلام کرده است که هدف آن ارائه منابع به فروشندگان نرم افزار و سخت افزار است و به آنها امکان می دهد ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنند که می توانند از تراشه های موبایل Core Ultra آینده خود به نام “Meteor Lake، استفاده کنند. ” که دارای قابلیت های هوش مصنوعی هستند و قرار است در 14 دسامبر راه اندازی شوند.

قابل ذکر است، این پردازنده ها اولین پردازنده های اینتل هستند که دارای شتاب دهنده هوش مصنوعی یکپارچه هستند که اینتل آن را واحد پردازش عصبی (NPU) می نامد. اما یک NPU دلیل کافی برای ترغیب مردم به خرید کامپیوترهای جدید نیست. اینتل باید خریداران را متقاعد کند که به شتاب هوش مصنوعی نیاز دارند.

به گفته اینتل، برنامه شتاب دهنده توسعه ابتکار AI Accelerator اتحاد شرکای اینتل است. تاکنون بیش از 100 ارائه دهنده نرم افزار و بیش از 300 ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. شرکت‌کنندگان شامل Adobe، Zoom، Filmore، Wondershare، Audacity، Webex، BlackMagic و XSplit هستند و سازنده تراشه پیش‌بینی می‌کند که این پروژه تا سال 2025، هوش مصنوعی را روی بیش از 100 میلیون رایانه شخصی فعال می‌کند.

بخونید:  Genesis GV60 2023: A Gadget on Wheels

طبق این برنامه، اینتل می‌گوید که منابع شامل تخصص فنی، سخت‌افزار، مهندسی مشترک، فرصت‌های بازاریابی مشترک، منابع طراحی و جعبه‌ابزارهای هوش مصنوعی مانند OpenVino است که یک ابزار منبع باز است که مدل‌های آموزش دیده با استفاده از چارچوب‌هایی مانند PyTorch و TensorFlow را تبدیل و بهینه می‌کند. . هدف نهایی استفاده از فناوری جدید Meteor Lake است.

رابرت هالاک، مدیر ارشد فناوری مشتری اینتل، می گوید این اولین بار نیست که اینتل در پروژه هایی در زمینه ایجاد قابلیت های هوش مصنوعی مشارکت می کند. این شرکت همچنین در حال پیشروی ابتکاراتی برای سرورها و مراکز داده است که در نتیجه نرم‌افزارهای مجهز به هوش مصنوعی بیشتری تولید می‌کند. او همچنین گفت که علاقمندان باید به صورت آنلاین در این برنامه ثبت نام کنند و اینتل واجد شرایط بودن آنها را برای پیوستن مشخص خواهد کرد.

اینتل پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی تجربیات محاسباتی مصرف‌کنندگان را در چندین دسته از جمله همکاری ویدیویی زنده، پخش جریانی، جلوه‌های صوتی، تولید محتوا و بازی بهبود می‌بخشد.

با این حال، اینتل در تلاش برای قدرت بخشیدن به جنبش AI PC تنها نیست. AMD اوایل سال جاری پردازنده‌های سری 7040U را عرضه کرد که شتاب سخت‌افزاری را برای وظایف هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و ادعا می‌کند که پرچم‌دار Ryzen 7 7840U از Apple M2 و رقیب Intel Core i7-1360P بهتر عمل می‌کند.

منبع