خط هارد دیسک Exos X24 جدید سیگیت به 24 ترابایت و 28 ترابایت می رسد

ذخیره سازی بسیار بزرگ: سیگیت در حالی که روی آینده “گرم” فناوری هارد دیسک کار می کند، خط جدیدی از درایوهای ذخیره مغناطیسی را معرفی می کند. Exos این شرکت

سیگیت خط Exos خود را با مدل های Exos X24 HDD تازه می کند. این شرکت آمریکایی می‌گوید که هارد دیسک‌های جدید بالاترین تراکم را در صنعت ارائه می‌کنند و برای کار در محیط‌های مقیاس بزرگ و سازمانی با «مراکز داده مقیاس‌پذیر» طراحی شده‌اند. به عنوان یک فناوری سازمانی، خط Exos X24 شامل بسیاری از ویژگی هایی است که به طور سنتی از این نوع محصول انتظار می رود.

فناوری ضبط مغناطیسی شینگل Exos Problematic (SMR) به برخی از مشتریانی که قادر به کار با این نوع واحدها در محیط های ابری هستند ارائه می شود.

مجموعه Exos X24 دارای حداکثر 10 بشقاب در یک درایو است که هر بشقاب دارای 2.4 ترابایت تراکم ذخیره سازی است. سیگیت می گوید که مدل 24 ترابایتی با بالاترین تراکم هارد دیسک موجود در صنعت است که کاهش قابل توجهی در TCO (هزینه کل مالکیت) برای مشتریان سازمانی و مراکز داده ارائه می دهد.

لیستی از ویژگی های بسیار مهم موجود با Exos جدید طبق گفته سیگیت، حداکثر سرعت انتقال پایدار 285 مگابایت در ثانیه است که مطابق با واحدهای HDD نسل قبلی است. درایوها دارای امتیاز MTBF (میانگین زمان بین خرابی) 2.5 میلیون ساعت هستند که باید برای پوشش ضمانت 5 ساله گنجانده شده کافی باشد.

درایوهای Exos X24 همچنین دارای ویژگی های بهره وری انرژی، فناوری رمزگذاری Seagate Secure برای درایوهای رمزگذاری خودکار (SED)، SED-FIPS، و پاک کردن ایمن فوری (ISE) هستند. هارد دیسک های پر از هلیوم با رابط های SATA و SAS برای انعطاف پذیری بیشتر و گزینه های نصب ارائه می شوند.

بخونید:  سیم وونگ هو بنیانگذار Creative Labs و خالق Sound Blaster درگذشت

مجموعه ای از درایوهای Exos X24 برای احراز صلاحیت به “مشتریان کلیدی” ارسال می شود، در حالی که انتظار می رود تولید در دسامبر افزایش یابد. به‌علاوه، سیگیت فاش می‌کند که پلتفرم Exos X24 همان «فناوری اساسی» را برای اولین هارد دیسک‌های مبتنی بر فناوری ضبط مغناطیسی به کمک حرارت (HAMR) ارائه می‌کند که این شرکت سال‌ها روی آن کار کرده است. انتظار می رود واحدهای HAMR جدید 30 ترابایتی در سال 2024 معرفی شوند.

منبع