انتظار می رود تحویل تسلا سایبرتراک در 30 نوامبر آغاز شود

در یک کلمه: پس از مدت ها انتظار برای کسانی که می خواهند یکی از آنها را داشته باشند، اولین تحویل Cybertruck تسلا برای 30 نوامبر برنامه ریزی شده است. رویداد تحویل Cybertruck در تگزاس Gigafactoy این شرکت برگزار می‌شود، جایی که می‌توان انتظار داشت که برخی از مشتریان خودروهای الکتریکی خود را حدود دو سال دیرتر از حد انتظار دریافت کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، رویداد تحویل Cybertruck را از طریق پستی در X/Twitter اعلام کرد.

Cybertruck برای اولین بار در نوامبر 2019 معرفی شد. از آن زمان تاکنون، چندین بار به تعویق افتاده است و همه گیری مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است – مانند همه خودروسازان. این امر باعث شد تسلا هدف اولیه پیش تولید Cybertruck در سال 2021 را از دست بدهد.

تسلا اعلام کرده بود که اولین Cybertrucks را در تابستان 2023 به مشتریان خود تحویل می دهد. این کار بعداً به سه ماهه سوم موکول شد، اما هر دو ضرب الاجل از دست رفت. با این حال، به نظر می رسد که وعده تولید محدود از تابستان ثابت شده است: اولین مدل تولیدی در ماه ژوئن از خط مونتاژ خارج شد.

مشخص نیست چه تعداد از مشتریان Cybertrucks خود را در رویداد ماه آینده دریافت خواهند کرد. با این حال، انتظار اعداد زیادی را نداشته باشید. ماسک در طی یک کنفرانس تلفنی درآمد سه ماهه سوم گفت که افزایش تولید این کامیون بسیار دشوار خواهد بود و در حالی که تسلا قصد دارد سالانه 250000 کامیون سایبرتراک داشته باشد، تا پس از سال 2024 به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

بخونید:  Activision officially reveals Modern Warfare III, detailing its campaign and multiplayer

Cybertruck برای تسلا گران است. هزینه های این شرکت نسبت به سال گذشته 43 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافت و به 2.4 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن توسط خودروی الکتریکی جدید هدایت می شد. ماسک اضافه کرد که حدود 18 ماه طول می کشد تا Cybertruck مثبت شود.

ماسک به تحلیلگران گفت: «ما قبر خود را با سایبرتراک حفر کردیم. “محصولات ویژه ای که هر چند وقت یکبار ظاهر می شوند، بازار، دستیابی به حجم و موفقیت فوق العاده دشوار است.”

این میلیاردر گفت تسلا مایل است در صورت صرفه جویی در هزینه، برچسب ها و کدهای QR را از قطعات خودرو خود حذف کند.

گزارش درآمد سه ماهه تسلا بدتر از حد انتظار بود و انتظارات سود و فروش برای سه ماهه را از دست داد. سود بدون احتساب اقلام خاص به 66 سنت برای هر سهم کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران 74 سنت تخمین زدند. و با وجود اینکه درآمد 23.4 میلیارد دلار بود، وال استریت انتظار 24.06 میلیارد دلار را داشت.

مانند هر شرکت دیگری در جهان، تسلا در حال افزایش هزینه های خود برای توسعه هوش مصنوعی است. این خودروساز در حال کار بر روی ابررایانه Dojo خود است که برای پردازش مقادیر زیادی از داده های جمع آوری شده از وسایل نقلیه این شرکت طراحی شده است که برای آموزش نرم افزار هوش مصنوعی خودران استفاده می شود.

منبع