تفنگداران دریایی آمریکا سگ روبات حامل موشک انداز را در ویدئوی نمایشی به نمایش می گذارند

WTF؟! به نظر می‌رسد که سگ‌های روباتی با خرید آسان در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای حمل و شلیک موشک‌اندازها از راه دور هستند. حتی سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز به پتانسیل این لباس پی برده است و به تازگی یک ویدیوی نمایشی اثبات مفهوم ارائه کرده است.

همانطور که توسط The Warzone گزارش شده است، اعضای گروه آموزش و کنترل تمرین تاکتیکی فرماندهی نیروی هوایی زمینی نیروی دریایی (MAGTFC) مستقر در مرکز رزم هوایی نیروی دریایی ارتش در Twentynene Palms، کالیفرنیا، این سگ روبات را در سپتامبر آزمایش کردند. . .

در این تظاهرات که اعضای دفتر تحقیقات دریایی نیروی دریایی ایالات متحده (ONR) نیز حضور داشتند، از یک سگ ربات ساده Unitree Go1 (یا به قول خودشان بز) ساخت چین استفاده شد که می توان آن را در آمازون با قیمت حدود 5000 دلار خریداری کرد. وب سایت این شرکت یک نسخه حتی ارزان تر به نام Go1 Air را با قیمت 2700 دلار و همچنین یک Go1 Pro پیشرفته تر را با قیمت 3500 دلار ارائه می دهد. برای مقایسه، Boston Dynamics Spot در ابتدا برای فروش در سال 2020 با قیمت 74500 دلار فهرست شده بود.

این چهارپای رباتیک با یک موشک انداز ضد زره پیاده نظام M72 در این ویدئو دیده می شود که قطعاً ضریب ناز بودن را کاهش می دهد. همچنین دارای یک دوربین GoPro رو به جلو و چندین ریل است که می تواند دوربین های اضافی، لیزرهای هدف گیری و سایر موارد تخریب را در خود جای دهد.

سگ سلاح را از حالت نشسته با دو کیسه شن در دو طرف بدنش شلیک کرد تا با یک میله فولادی در پشت آن ایمنی داشته باشد، اما به نظر می رسید که ربات به راحتی از پس زدن موشک 21 اینچی بر می آید.

بخونید:  افشاگر توییتر این شرکت را به دروغگویی در مورد سیاست های امنیتی و حساب های جعلی خود متهم می کند

مدیر توضیح می دهد: “بزرگترین آنها، در واقع ماسکی به شکل سر بز می گذارند.” “و او قادر است غرغر کند، پارس کند و حتی آژیرها را بیرون دهد.”

این تا حدودی وحشتناک به نظر می رسد، و به نظر می رسد یکی از تفنگداران دریایی با آن موافق است: “خب، حدس می زنم یک جنبه روانی در آن وجود دارد.”

ستوان هارون صفدی، افسر مسئول اورژانس، گفت: “به جای اینکه یک تفنگدار دریایی سیستم تسلیحات را مدیریت کند و ایمنی ها را دستکاری کند، می توانیم یک مکانیسم ماشه از راه دور را در آنجا نصب کنیم که اجازه می دهد همه چیز از راه دور انجام شود.” بخش ادغام فن آوری در TTECG. تفنگدار دریایی می‌تواند در پوشش و مخفی باشد، سیستم سلاح می‌تواند پیشروی کند، و تفنگداران دریایی می‌توانند ایمنی‌ها را از یک مکان امن دستکاری کنند و در عین حال به آن سیستم تسلیحاتی اجازه می‌دهد تا به هدف خود نزدیک‌تر شود.

این اولین بار نیست که ما سگ های ربات مسلح را می بینیم. در اکتبر 2021، SWORD International، که تفنگ های نیمه اتوماتیک می سازد، و Ghost Robotics با یکدیگر همکاری کردند تا یک تفنگ بدون سرنشین خاص یا SPUR را به وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین چهارپایه یا Q-UGV اضافه کنند (در اینجا – زیر). این دستگاه شباهت زیادی به موجودات فلزی که در نمایش تلویزیونی جنگ دنیاها و سگ‌های ربات قاتل از قسمت آینه سیاه Metalhead دیده می‌شد، داشت. و البته بازی Battlefield 2042.

در نمایشگاه ارتش روسیه 2022 تابستان گذشته، M-81 به نمایش گذاشته شد، یک ربات سگ مانند چهارپا که یک RPG-26 را بر پشت خود حمل می کرد و لباس نینجا-یورویی به تن داشت. این ربات احتمالاً یک UnitreeYushuTechnologyDog بوده که در بازار چین علی بابا با قیمت تنها 2700 دلار موجود است.

Boston Dynamics یکی از چندین شرکت روباتیک بود که در اکتبر گذشته نامه ای سرگشاده را امضا کرد و از مردم خواست که ربات های خود را به سلاح تبدیل نکنند. Spot در نیروهای مسلح استفاده می شود، اگرچه هدف آن لکه گیری و حمل بار است.

بخونید:  Canva: Design, Photo & Video 2.191.1 دانلود

منبع