ناسا قصد دارد در دهه آینده به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس، ماه را استخراج کند

ناسا امیدوار است که در نهایت، شرکت‌های بزرگ‌تری مانند سازندگان موشک تجاری بتوانند از منابع استخراج‌شده از ماه برای سوخت یا سیستم‌های پشتیبانی حیات استفاده کنند. این ما را به ایجاد یک حضور پایدار انسانی در ماه و پشتیبانی از ماموریت‌های آینده به مریخ و فراتر از آن نزدیک‌تر می‌کند.

جرالد سندرز، کهنه سرباز 35 ساله ناسا، گفت که توسعه دسترسی به منابع در ماهواره طبیعی ما گامی حیاتی در کاهش هزینه ها و ایجاد اقتصاد دایره ای است. سرمایه گذاری در مرحله اکتشاف برای درک بهتر منابع موجود، ریسک کلی را برای سرمایه گذاران بالقوه کاهش می دهد و احتمال سرمایه گذاری خارجی را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط: برای زنده ماندن در ماه یا مریخ، انسان ها به دستگاه های فوتوالکتروشیمیایی نیاز دارند

اعتبار تصویر: فضانورد توسط Pixabay، پرتاب موشک توسط SpaceX



منبع

ناسا به زودی یک دکل حفاری را به ماه می فرستد تا توپ را به حرکت درآورد، و آژانس فضایی استرالیا نیز در حال توسعه یک مریخ نورد نیمه خودمختار برای جمع آوری نمونه سنگ سنگی در سطح ماه تا سال 2026 است. علاوه بر این، حفاری در مقیاس بزرگتر برنامه ریزی شده است. ، از جمله یک کارخانه پردازش آزمایشی که در سال 2032 به صورت آنلاین راه اندازی می شود.

بیش از پنج دهه از آخرین قدم گذاشتن انسان بر سطح ماه می گذرد و ناسا قصد دارد در سال های آینده این وضعیت را تغییر دهد. آژانس فضایی به طور رسمی برنامه آرتمیس خود را در سال 2017 معرفی کرد که عنوان آن برنامه ای برای فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه تا سال 2025 بود.

بخونید:  قیمت CPU Intel Alder Lake تا 20 درصد کاهش می یابد

تصویر بزرگ: مقامات ناسا اخیراً برنامه‌های اولیه‌ای را برای آغاز استخراج از ماه در 10 سال آینده تشریح کردند. این پروژه جانبی بخشی از برنامه فضایی بزرگتر ناسا آرتمیس خواهد بود، که بخشی از آن با هدف بازگرداندن آمریکایی ها به ماه تا سال 2025 از جمله اهداف دیگر مانند اکتشاف فرصت های تجاری در فضا و تعیین کمیت منابع بالقوه ماه است.

ساموئل وبستر، دستیار مدیر ناسا، اظهار داشت که هدف این مریخ نورد نشان دادن وجود اکسیژن در خاک ماه به شکل اکسید است. وبستر افزود: تجهیزات جداگانه برای استخراج اکسیژن از خاک استفاده خواهد شد.