قیمت CPU Intel Alder Lake تا 20 درصد کاهش می یابد


چرا مهم است: آیا به خرید رایانه شخصی Alder Lake فکر می کنید؟ اگر یک گزارش جدید دقیق باشد، ممکن است یک گزارش ارزان‌تر از حد انتظار پیدا کنید. به نظر می‌رسد شرکای رایانه‌های شخصی از کاهش اینتل در پردازنده‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ نسل دوازدهم سود می‌برند که قیمت تراشه‌های رده بالاتر را بیش از ۱۰۰ دلار کاهش می‌دهد.

به نقل از منابع صنعتی، گزارش نشریه تایوانی DigiTimes (از طریق Tom’s Hardware) ادعا می‌کند که اینتل در حال مذاکره با فروشندگان خاص رایانه‌های شخصی برای کاهش قیمت Alder Lake تا 20 درصد است، اقدامی که پس از افزایش قیمت پردازنده‌های اینتل در سه ماهه چهارم 2022 انجام شد.

مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، اینتل نیز تأثیرات یک اقتصاد متلاطم را احساس می‌کند که تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات گسترده را کاهش داده است. این شرکت اخیراً زیان های سه ماهه هنگفتی را منتشر کرده، دستمزدها و پاداش های کارکنان را کاهش داده و برنامه های توسعه در سایت های تحقیق و توسعه را لغو کرده است.

علاوه بر همه اینها، اینتل در تلاش است تا سطوح بالای موجودی را در زمانی که مشتریان در حال کاهش سطح سهام خود با کاهش تقاضای مصرف کننده هستند، جابه جا کند. کاهش قیمت دریاچه توسکا، که از طراحی هسته ترکیبی استفاده می کند، می تواند راهی موثر برای فروش سهام مازاد باشد. با این حال، DigiTimes اشاره می کند که مشتریانی که سهام تراشه ها را قبل از سال جدید خریداری کرده اند، از افت قیمت عصبانی هستند. اما آیا وقتی چیزی که تازه خریده‌ایم کاهش پیدا می‌کند، همه ما چنین احساسی نداریم.

کاربر توییتر Harukaze5719 جدولی را جمع آوری کرده است که نشان می دهد قیمت های راه اندازی تراشه های Alder Lake، قیمت آنها پس از افزایش سه ماهه چهارم سال 2022 و میزان کاهش 20 درصدی را نشان می دهد. برخی از مدل‌های رده بالا، مانند سری Core i9-12900 عالی و Core i7-12700K (که این نویسنده آن را دوست دارد)، شاهد کاهش بیش از 100 دلاری قیمت‌شان خواهند بود.

بخونید:  متا شروع به اخراج هزاران نفر از این هفته می کند

یک اخطار بزرگ در همه این موارد این است که این کاهش‌ها برای پردازنده‌های سینی است که به صورت عمده به تولیدکنندگان با حجم بالا مانند Acer، ASUS، Dell، Hewlett-Packard، MSI، Lenovo و غیره فروخته می‌شوند، که ممکن است از صرفه جویی کامل عبور نکنند. بر روی مصرف کننده با این حال، می‌توان انتظار داشت که حداقل مقداری کاهش در قیمت‌های سیستم دریاچه آلدر را شاهد باشیم.





منبع