سامسونگ به دنبال تأثیرگذاری بر بازار رایانه های شخصی با لپ تاپ های شیک نسل سوم Galaxy Book است


چه اتفاقی افتاده؟ همانطور که انتظار می رفت، سامسونگ صبح امروز در رویداد Unpacked در سانفرانسیسکو از جدیدترین گوشی هوشمند Galaxy S23 خود رونمایی کرد. با این حال، آنچه شگفت‌انگیزتر بود، این بود که این شرکت در همان رویداد رایانه‌های شخصی گلکسی جدید خود را نیز به نمایش گذاشت، نشانه‌ای از اینکه می‌خواهد به بازیگر جدی‌تری در بازار رایانه‌های شخصی تبدیل شود.

همانند بسیاری از فروشندگان بزرگ فناوری، سامسونگ مرتباً به‌روزرسانی‌هایی را برای خطوط تولید اصلی خود ایجاد کرده است. در غافلگیری برای هیچ کس، این شرکت سری جدید گوشی های هوشمند گلکسی S23 خود را با چندین پیشرفت افزایشی خوب، یک سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی جدید، یک نسخه ویژه از Snapdragon 8 Gen 2 SoC با سرعت بالا، طراحی نسبتاً اصلاح شده، و چند رنگ جدید

سامسونگ همچنین آماده بود تا از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گلکسی خود رونمایی کند. در حالی که این شرکت در گذشته رویدادهایی را برای راه اندازی رایانه های شخصی خود برگزار کرده است، هرگز انتخاب نشده است که رایانه های شخصی را در معرفی تلفن های معمولی خود قرار دهد. بین آن انتخاب فلسفی و همچنین تمرکز فزاینده ای که این شرکت بر روی ابزارهای نرم افزاری برای تسهیل فرآیند استفاده از تلفن همراه در کنار رایانه شخصی (و تبلت) خود قرار داد، واضح است که سامسونگ تلاش جدی تری برای تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگتر در این بازار انجام می دهد. .

با توجه به چالش‌هایی که بازار رایانه‌های شخصی در سال جاری با آن روبه‌رو خواهد شد، زمان‌بندی ایده‌آل نیست. با این حال، سامسونگ مدتی است که یک ورودی جذاب، هرچند کمتر شناخته شده در فضای رایانه شخصی بوده است. اگر آنها به بیانیه ای که در این رویداد Unpacked گفتند ادامه دهند، می توانند به یک رقیب جدی رایانه های شخصی در بازار پریمیوم تبدیل شوند.

بخونید:  حملات Reflection DDoS دوباره در حال افزایش هستند

این شرکت مجموعه کاملی از پیشنهادات را در نسل سوم گلکسی بوک خود با چند پیچش جالب خاص سامسونگ به نمایش گذاشت. سامسونگ با بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core، اکنون طراحی‌های لپ‌تاپ تاشوی سنتی سبک‌وزن در 14 و 16 اینچ (Galaxy Book3 Pro)، طرح‌های تبدیل‌پذیر 2 در 1 (Galaxy Book3 Pro 360) و Nvidia دارد. Galaxy Book3 Ultra با پردازنده گرافیکی پیشرفته. هر چهار طرح شامل صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با وضوح 3K سامسونگ (2880 x 1800) است که با فرکانس 120 هرتز کار می کند که طیف رنگی بسیار چشمگیر و سطح نور آبی بسیار کم را ارائه می دهد و صفحه نمایش را برای چشم بسیار آسان می کند.

این فناوری نمایشگر اولین بار در گوشی های گلکسی ظاهر شد، بنابراین نمونه خوبی از نوع انتقال فناوری بین محصولات است که سامسونگ به طور منحصر به فردی قادر به انجام آن است. در همین راستا، این شرکت از نسخه‌ای از فناوری خنک‌کننده اتاق بخار از گوشی هوشمند S22 سال گذشته در جدیدترین طراحی‌های رایانه شخصی خود استفاده می‌کند.

در حرکت رو به جلو، همچنین می‌خواهم سامسونگ کارهایی مانند ادغام دوربین سلفی تلفن‌هایش در رایانه‌های شخصی و همچنین ایجاد استاندارد یکپارچه مودم 5G در همه مدل‌ها انجام دهد. برخی از مدل‌های Galaxy Book3 Pro 360 ظاهراً دارای مودم‌های اختیاری زیر 6 با قابلیت 5G در برخی بازارها خواهند بود، اما این پیکربندی متأسفانه در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. اینها انواع تغییراتی است که من معتقدم مشتریان بالقوه از سامسونگ انتظار دارند. علاوه بر این، آنها می توانند طراحی های سخت افزاری را از بقیه متمایز کنند. با این حال، خوب است که ببینیم آنها شروع به برداشتن گام هایی در جهت اعمال نفوذ DNA فناوری تلفن همراه خود در طراحی های رایانه شخصی می کنند.

بخونید:  Swiss glaciers are melting at alarming rate, losing 10% volume in just two years

علاوه بر سخت‌افزار، سامسونگ بر برخی نرم‌افزارهای خود و تلاش‌های مشترک با مایکروسافت و گوگل برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن فرآیند استفاده از رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز و تلفن‌های مبتنی بر اندروید با یکدیگر تأکید کرد.

Windows Phone Link همچنان بر روی همه گوشی‌های جدید گلکسی نصب شده است و آخرین نسخه چند ویژگی جدید اضافه می‌کند، به ویژه قابلیت روشن کردن خودکار نقطه اتصال تلفن همراه گلکسی شما هنگامی که Galaxy Book3 نزدیک است. در حالی که این ویژگی Hotspot فوری جایگزین 5G داخلی برای رایانه شخصی نمی شود، باید در بسیاری از موقعیت ها به خوبی کار کند. سامسونگ همچنین در مورد توانایی اشتراک‌گذاری برگه‌های باز مرورگر از تلفن گلکسی خود به رایانه شخصی صحبت کرده است، اما متأسفانه فقط به کار با مرورگر اینترنت کمی استفاده شده خود سامسونگ در تلفن محدود می‌شود.

سامسونگ نشان داد که چگونه ویژگی‌های Multi Control و Second Screen آنها اکنون به شما امکان می‌دهند از صفحه‌کلید و موس Galaxy Book3 Pro خود در تلفن‌ها و تبلت‌های Galaxy نزدیک استفاده کنید و به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش رایانه شخصی خود را به صورت بی‌سیم روی تبلت‌های Galaxy مبتنی بر Android گسترش دهید. مسلماً، آنها احتمالاً عملکردهایی نیستند که شما همیشه از آنها استفاده کنید، اما آنها از نوع امکانات کوچک مفیدی هستند که می توانند به پر کردن شکاف قابلیت استفاده بین دستگاه ها کمک کنند.

در نهایت، این شرکت همچنین یک ابزار عکس جدید Expert Raw را برای Galaxy S23 و دیگر گوشی‌های جدید گلکسی معرفی کرد که همراه با ابزار Quick Share این شرکت در رایانه شخصی برای انتقال آسان عکس‌های خام با کیفیت بالا از تلفن برای ویرایش در برنامه‌هایی مانند Adobe کار می‌کند. لایت روم.

بخونید:  Atari's 2600+ is a rebooted version of the original that can play 2600 and 7800 carts

با قیمت‌هایی که از 1249 دلار برای Galaxy Book3 Pro مجهز به 14 اینچ Core i7 شروع می‌شود تا 2199 دلار برای پردازنده 16 اینچی Core i9 و Galaxy Book3 Ultra مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070، سامسونگ با جدیدترین محصولات خود وارد بازار اصلی رایانه‌های شخصی نمی‌شود. . اینها دستگاه های ممتاز با طراحی های شیک و درجه یک و اجزای پیشرفته هستند.

برای خریدارانی که به دنبال این نوع ماشین‌ها هستند، خط Galaxy Book3 یک گزینه جذاب جدید ارائه می‌کند. مهمتر از آن، به نظر می رسد که شروع یک تلاش جدی تر برای ورود به بازار رایانه های شخصی است و این چیزی است که تماشای آن جالب خواهد بود.

Bob O’Donnell بنیانگذار و تحلیلگر ارشد TECHnalysis Research، LLC یک شرکت مشاوره فناوری است که خدمات مشاوره استراتژیک و تحقیقات بازار را به صنعت فناوری و جامعه مالی حرفه ای ارائه می دهد. می توانید او را در توییتر دنبال کنید @bobodtech.





منبع