هزینه تولید هر خودرو تسلا به 36000 دلار کاهش یافت، مدل ارزان‌تر و روباتاکسی هنوز در نقشه راه هستند.

در واقع، تسلا می‌گوید که مدل Y در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین خودرو از نظر درآمد امسال در سراسر جهان و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین خودرو از نظر حجم تا سال 2023 است. طبق گزارش‌ها، این خودرو در حال حاضر پرفروش‌ترین خودروی برقی است.

به گفته ویچا، تامین باتری بسیار بهبود یافته است. برای اولین بار در سال‌های اخیر، تسلا می‌تواند سلول‌های مورد نیاز خود را برای محصولات ذخیره‌سازی خودرو و انرژی خود ایمن کند. او اشاره کرد که این شرکت اکنون چندین تامین کننده باتری از جمله Panasonic، CATL و LG Chem دارد و آنها به سرعت ظرفیت خود را افزایش می دهند.

ویچا همچنین در مورد هزینه‌های تولید هر خودروی این خودروساز صحبت کرد که از 84000 دلار در سال 2017 به تنها 36000 دلار امروز کاهش یافت. او این صرفه‌جویی‌ها را به طراحی کارآمدتر کارخانه و بهبود طرح‌های خودرو، آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ساختن نسبت داد. کارخانه‌های جدید تسلا در شانگهای و برلین می‌توانند خودروهای ارزان‌تری نسبت به اولین آن در فرمونت کالیفرنیا بسازند.

او معتقد است که این بخش مهم‌ترین بخش است، زیرا صنعت خودروهای برقی تنها به همان سرعتی رشد می‌کند که منابع باتری رشد کنند. طراحی و ساخت سلول‌ها و بسته‌های باتری تنها بخشی از فرآیند است و پالایش و استخراج لیتیوم، نیکل و سایر مواد خام به همان اندازه ضروری است. به همین دلیل، تسلا به دنبال افتتاح پالایشگاه لیتیوم خود در ایالت، احتمالاً در تگزاس یا لوئیزیانا است.

به طور خلاصه: هزینه های تولید هر خودرو تسلا در پنج سال گذشته به کمتر از نصف کاهش یافته است که بخشی از آن به لطف کارخانه های کارآمدتر و طراحی خودرو بهبود یافته است. این شرکت همچنین برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک خودروی الکتریکی و روباتاکسی سطح پایه در آینده‌ای دور تکرار کرد.

بخونید:  بازی The Evil Within در حال حاضر رایگان در فروشگاه Epic Games است، بازی The Evil Within 2 هفته آینده در دسترس خواهد بود.

در کنفرانس فناوری گلدمن ساکس، مارتین ویچا، مدیر اجرایی تسلا، برنامه این شرکت برای پنج سال آینده را تشریح کرد و در عین حال در مورد روندهای کلی در صنعت خودروهای برقی صحبت کرد.

تسلا همچنین در حال برنامه ریزی برای عرضه یک خودروی برقی سطح پایه است که احتمالاً یک هاچ بک با قیمت اولیه MSRP حدود 25000 دلار خواهد بود. با این حال، این یک اولویت برای این شرکت نیست زیرا تقاضا برای مدل 3 و مدل Y قوی‌تر از حد انتظار است.

مدیر اجرایی همچنین روی نرم افزار خودران تسلا که بهبودهای تکراری دریافت می کند، اشاره کرد. برنامه این است که در نهایت کاملاً خودمختار شود، در این مرحله شرکت احتمالاً یک پلت فرم روباتاکسی را منتشر خواهد کرد.



منبع