کاهش فروش نینتندو سوییچ به دلیل کمبود تراشه، اما پیش‌بینی کل سال بدون تغییر باقی می‌ماند

اعتبار تصویر: آنتونیو مانالیگود، پیکسابای



منبع

با نگاهی به آینده، نینتندو چند بازی پیش‌بینی‌شده دارد که به زودی منتشر می‌شود، از جمله Splatoon 3 در سپتامبر، Bayonetta 3 در اکتبر و Pokémon Scarlet و Pokémon Violet در نوامبر. پیش بینی این شرکت از فروش 21 میلیون کنسول در سال مالی جاری بدون تغییر باقی مانده است.

به طور خلاصه: در اوایل سال جاری، نینتندو پیش‌بینی کرد که فروش کنسول دستی سوییچ در سال 2022 تحت تأثیر کمبود مداوم نیمه‌هادی‌ها قرار خواهد گرفت. تا اینجا، ثابت شده است که درست است. در طول دوره سه ماهه منتهی به 30 ژوئن 2022 (سه ماهه اول مالی)، نینتندو 3.43 میلیون دستگاه دستی سوییچ فروخت. این کاهش نزدیک به 23 درصدی در مقایسه با فروش 4.45 میلیون دستگاهی در مدت مشابه در سال 2021 است.

نینتندو گفت که تولید سخت افزار تحت تأثیر کمبود جهانی نیمه هادی ها قرار گرفته است که منجر به کاهش محموله ها و متعاقب آن کاهش فروش کلی شد. با این حال، غول بازی ژاپنی انتظار دارد که خرید قطعات از اواخر تابستان تا پاییز به تدریج بهبود یابد.

فروش لایف تایم سوییچ اکنون به 111 میلیون واحد رسیده است که به اندازه کافی برای پنجمین فروش سیستم بازی های تمام دوران پس از پلی استیشن 2، نینتندو DS، Game Boy / Game Boy Color و PS4 خوب است.

فروش نرم‌افزار نیز در طول سه‌ماهه امسال با افت 8.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 41.4 میلیون دستگاه رسید. بازی Nintendo Switch Sports با فروش 4.84 میلیون واحد پرفروش‌ترین بازی سه‌ماهه سال گذشته بود و پس از آن Mario Strikers: Battle League، Kirby and the Forgotten Land و Mario Kart 8 Deluxe به ترتیب با فروش 1.91 میلیون واحد، 1.88 میلیون واحد و 1.48 میلیون واحد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. . عملکرد پایدار عنوان همیشه سبز Mario Kart – که اکنون بیش از پنج سال از عمرش می گذرد – همچنان تحت تاثیر قرار می دهد.

بخونید:  Adobe هوش مصنوعی مولد Firefly را به ویرایش ویدیو می آورد

با تقسیم بیشتر، نینتندو در سه ماهه اخیر 1.32 میلیون کنسول استاندارد سوییچ فروخت در حالی که این رقم در سه ماهه سال قبل 3.31 میلیون بود. مدل جدید سوئیچ OLED با فروش 1.52 میلیون دستگاه، بخشی از کسری را جبران کرد (مدل OLED در سه ماهه سال قبل در دسترس نبود). فروش Switch Lite بیش از 48 درصد کاهش یافت و از 1.14 میلیون دستگاه در سال گذشته به 0.59 میلیون دستگاه رسید.