سگا با خرید Rovio سازنده Angry Birds به قیمت 772 میلیون دلار موافقت کرد

چه اتفاقی افتاده؟ سونیک به زودی دوستان پرندگان جدیدی خواهد داشت که سگا با خرید Rovio Entertainment سازنده Angry Birds موافقت کرده است. غول بازی های ویدیویی ژاپنی برای Rovio 9.25 یورو به ازای هر سهم و 1.48 یورو برای هر گزینه پرداخت می کند که در مجموع به 706 میلیون یورو یا حدود 772 میلیون دلار می رسد. قیمت خرید تقریباً 19 درصد بیشتر از قیمت بسته شدن Rovio در جمعه گذشته است، اما با آنچه که فروش در تاریخ قبلی می توانست به ارمغان بیاورد بسیار فاصله دارد.



منبع

استودیوی بازیسازی فنلاندی در سال 2003 با نام Relude تاسیس شد و چند سال بعد نام خود را به Rovio Mobile تغییر داد. Rovio در روزهای اولیه خود روی بازی‌های زیادی کار می‌کرد، اما عنوان اصلی آن، Angry Birds، مسیر شرکت و مسیر بازی‌های موبایلی را برای همیشه تغییر داد.

این عنوان مبتنی بر فیزیک درست زمانی که بازی‌های موبایلی شروع به ریشه‌کردن می‌کردند، معرفی شد و یکی از اولین عناوین مهمی بود که در هنگام انتقال به اندروید، مدل‌های رایگان پشتیبانی‌شده از تبلیغات را تجربه کرد. موفقیت باورنکردنی این بازی باعث ایجاد مجموعه ای کامل از بازی ها، کارتون ها، فیلم ها، کالاها و موارد دیگر شد که تا به امروز ادامه دارد.

دو طرف این خرید را یک تصاحب دوستانه توصیف کردند و هیئت مدیره Rovio قبلاً با آن موافقت کرده است. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می رود که این معامله در اواخر سال جاری بسته شود.

بخونید:  Gateway 2000: Gone but Not Forgotten

در اوج جنون پرندگان خشمگین در سال 2012، Rovio پیشنهاد خرید 2 میلیارد دلاری از Zynga را رد کرد.

پرندگان خشمگین اصلی یکی از 12 فینالیست است که برای یک جایگاه در تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهانی 2023 رقابت می کنند.

سگا قصد دارد از تخصص Rovio در عملیات بازی های موبایلی سرویس زنده از طریق سرویس Beacon خود استفاده کند تا عناوین جدید و موجود را به بازار بیاورد. گسترش بین پلتفرمی بازی‌های Rovio با استفاده از دانش سگا نیز در کارت‌ها وجود دارد، و می‌توانید مطمئن باشید که دو طرف نکاتی را در مورد چگونگی استفاده بهتر از IP موجود برای حداکثر قرار گرفتن و سود، مبادله خواهند کرد.