اپل iOS 17 شامل بسیاری از ویژگی های درخواستی می شود که انتظار می رود یک ویژگی بزرگ باشد

یکی از ویژگی‌هایی که برخی انتظار داشتند در آپدیت آی‌او‌اس اپل مشاهده شود، این است که در نهایت اجازه بارگذاری جانبی برنامه‌ها را می‌دهد. پس از تصویب قانون بازارهای دیجیتال توسط اتحادیه اروپا در سال گذشته، شرکت هایی مانند اپل طبق قانون باید سیستم عامل خود را برای شرکت های دیگر باز کنند تا بتوانند آزادانه در تجارت خود شرکت کنند.

زمانی که اپل تصمیم گرفت iOS 17 را توسعه دهد، فکر اولیه این بود که آن را یک نسخه تنظیم نام بگذاریم – یکی بیشتر بر رفع اشکالات و بهبود عملکرد متمرکز بود تا افزودن ویژگی‌های جدید (بر خلاف رویکردی که شرکت با Snow Leopard در Mac OS X در گذشته در پیش گرفت. 2009). امید این بود که…

— مارک گورمن (@markgurman) 26 مارس 2023

چیزی که باید منتظرش بود: بسیاری از کاربران iOS مدت‌هاست که درخواست ویژگی‌های اساسی مانند ویجت‌های بیشتر، شخصی‌سازی صفحه اصلی و صفحه قفل را داشته‌اند که مدت‌هاست در اندروید در دسترس بوده‌اند. با iOS 16، اپل سرانجام به برخی از این آرزوها رسید، و اگر این شایعات را باور کنیم، چیزهای بیشتری در راه است. اگرچه هنوز مشخص نشده است که iOS 17 چه ویژگی هایی دارد.

انتظار می‌رود که iOS 17 در WWDC در ژوئن امسال و پیش از عرضه پاییزی آن در راستای مدل آینده آیفون 15 خود معرفی شود.

در دیگر اخبار iOS، اپل امروز iOS و iPadOS 16.4 را معرفی کرد که شامل رفع اشکال و تغییرات جزئی است. ویژگی سرفصل این به‌روزرسانی ۲۱ ایموجی جدید است که شامل رنگ‌های جدید قلب، حیوانات و غیره است. فراتر از آن، اعلان‌هایی برای برنامه‌های وب در صفحه اصلی و عایق‌بندی صوتی بهبود یافته برای تماس‌های تلفنی وجود دارد.

بخونید:  یکی از اولین بازی‌های تجاری Unreal Engine 5، Immortals of Aveum، حداقل به RTX 2080 Super نیاز دارد.

این علاوه بر این است که اتحادیه اروپا اپل را مجبور می کند به جای استفاده از پورت لایتنینگ روی گوشی های خود، به پورت USB-C سوئیچ کند.

تشخیص تصادف، که کمی راه‌اندازی سختی داشت، با این به‌روزرسانی شاهد پیشرفت‌هایی است، و یک تنظیم دسترسی جدید برای کم‌نور کردن خودکار ویدیو در صورت پخش چراغ‌های چشمک زن یا افکت‌های بارق وجود دارد. لیست کامل یادداشت های انتشار را می توان در وب سایت اپل یافت.





منبع

گزارش‌های مربوط به اوایل سال جاری، iOS 17 را به‌عنوان یک بهبود عملکرد و به‌روزرسانی رفع اشکال تثبیت کرده بودند. اما شایعات اخیر دقیقا برعکس آن است. مارک گورمن از بلومبرگ اکنون گزارش می دهد که iOS 17 ممکن است تغییرات بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا انتظار می رفت ایجاد کند.