بیش از 1000 بازی منبع باز را کشف کنید که رایگان هستند

شما منابع زیادی را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد و یک مکان خوب برای شروع 50 ستاره برتر GitHub است. همانطور که از نام آن پیداست، این لیستی از بالاترین امتیاز بازی های منبع باز در GitHub است. لیست کامل شامل بیش از 1300 بازی است.

در حالی که بسیاری از عناوین امروزی AAA رایگان هستند، اما با مدل‌های موذیانه پرداخت به برد عرضه می‌شوند که در آن گیمرها توسط ریزتراکنش‌ها و لوت‌باکس‌ها جذب می‌شوند. عناوین مستقل یک مهلت جزئی را از این پول نقدهای حریصانه ارائه می دهند، اما بازی رایگان، به معنای دقیق کلمه، فقط در بازی های منبع باز وجود دارد.

من فکر می کنم اکثر گیمرها چند عنوان قدیمی قدیمی دارند که هر از گاهی آنها را دوباره مرور می کنند. در مورد من، وقت آن است که مقداری Freedoom را روشن کنم.



منبع

برای لیست جامع دیگری از کلون ها و بازسازی ها، به سراغ کلون های بازی منبع باز بروید. با کلیک بر روی لینک “repo” به صفحه GitHub بازی مربوطه هدایت می شوید که می توانید آن را دانلود کنید. Dos Game Archive دارای جواهراتی از دهه‌های 80 و 90 برای کسانی است که به دنبال این حس نوستالژیک هستند که فقط یک کلاسیک قدیمی می‌تواند ارائه دهد.

اکثر این بازی‌ها، کلون‌های کوچک و حذف‌شده یا بازسازی‌های کلاسیک قدیمی هستند و مطمئناً یک سفر نوستالژیک دلپذیر را برای گیمرها رقم خواهند زد. OpenRA تلاش می کند تا بازی های Command & Conquer را از دهه 90 بازپس بگیرد و با OpenRCT2 می توانید به روزهای شکوه RollerCoaster Tycoon 2 برگردید. اما عناوین مدرن تری مانند Craft (Minecraft) و Unciv (Civilization V) نیز وجود دارند.

بخونید:  محموله‌های تبلت و کروم‌بوک همچنان عادی می‌شوند

OpenRCT2، با الهام از RollerCoaster Tycoon 2

توسعه دهندگان و مدرها این پروژه ها را به همان اندازه جذاب می یابند. منبع باز به این معنی است که کد منبع به صورت رایگان در GitHub در دسترس است، بنابراین توسعه دهندگان می توانند از آن به عنوان سکوی پرشی برای بازی خود استفاده کنند. بسیاری از این پروژه‌ها تحت مجوز GPL یا MIT اجرا می‌شوند، کد را می‌توان تغییر داد و دوباره توزیع کرد. برخی از پروژه‌ها حتی همکاری را تشویق می‌کنند، جایی که توسعه‌دهندگان می‌توانند آزادانه یک درخواست کشش ارائه کنند که ممکن است در نسخه بعدی بازی گنجانده شود.

چرا مهم است: ممکن است گیمرها متوجه شوند که یک جامعه بازی منبع باز پر رونق وجود دارد. این بازی‌ها نه تنها کاملا رایگان هستند، بلکه می‌توانند روی یک سیب زمینی اجرا شوند و با چندین پلتفرم از جمله لینوکس سازگار هستند.