سونی می گوید از این به بعد خرید پلی استیشن 5 باید بسیار آسان تر باشد

یکی از عواملی که می تواند در دسترس بودن را بهبود بخشد، شایعاتی است مبنی بر اینکه یک PS5 Pro در سال جاری وارد بازار خواهد شد، که می تواند بر تصمیم برخی افراد برای خرید PS5 تأثیر بگذارد.

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در جریان ارائه CES این شرکت در مورد کمبود PS5 صحبت کرد. او می‌گوید: «هرکسی که PS5 می‌خواهد، از این نقطه به بعد، باید زمان بسیار آسان‌تری برای یافتن آن در خرده‌فروشان در سراسر جهان داشته باشد. رایان در ادامه از هواداران به خاطر صبر آنها در دو سال گذشته تشکر کرد.

به نظر می رسد که مشکلات هنوز به طور کامل ناپدید نشده اند. هم دیسک مستقل و هم نسخه دیجیتالی کنسول در Best Buy موجود نیست و فقط بسته‌های God of War: Ragnarök در دسترس هستند. در همین حال فروشگاه آنلاین سونی فقط نسخه دیجیتال و بسته Ragnarök را در انبار دارد. این یک داستان مشابه در بریتانیا است، اگرچه یافتن نسخه دیجیتال آن دشوارتر است.

چه اتفاقی افتاده؟ شگفت انگیز است که فکر کنیم از زمان عرضه پلی استیشن 5 در نوامبر 2020، دستیابی به پلی استیشن 5 اغلب به شانس، پول یا هر دو نیاز داشته است که نتیجه کمبود جهانی کنسول های مزمن ناشی از تقاضای بسیار بیشتر از عرضه است. اما به گفته سونی، این وضعیت بالاخره به پایان رسیده است.

سونی همچنین آخرین آمار فروش PS5 را فاش کرد. فروش جهانی کنسول اکنون به 30 میلیون رسیده است که نسبت به آخرین باری که این اعداد در ماه نوامبر اعلام شد، حدود 5 میلیون افزایش یافته است. این امر پلی استیشن 5 را دقیقاً پشت سر سگا جنسیس در لیست پرفروش ترین کنسول های تمام دوران قرار می دهد و نزدیک به فروش 32.93 میلیون مادام العمر Nintendo 64 است.

بخونید:  تبلیغ فیلم Super Mario Bros. Super Bowl رپ لایو اکشن را احیا می کند

سونی ادعا کرد که کمبودها در تابستان گذشته بهبود یافته است، اگرچه خرید یکی از دستگاه ها معمولاً به معنای پرداخت هزینه اضافی برای بسته بسته ای است که شامل چندین بازی و/یا لوازم جانبی مانند هدست است.

h/t: The Verge



منبع کمبود تراشه و قفل شدن به این معنی بود که خرید پلی‌استیشن 5 پس از عرضه آن تقریبا غیرممکن بود، مگر اینکه مایل به پرداخت قیمت‌های اسکالپر باشید که اغلب MSRP را دو یا سه برابر می‌کرد. این ناامیدی منجر به تیراندازی یک نفر در هنگام تلاش برای سرقت از PS5 شد.

سطح سهام بهتر پلی استیشن 5 به سونی کمک می کند تا در ماه آینده تعداد بیشتری از واحدهای PSVR2 549.99 دلاری خود را منتقل کند، با این فرض که هدست های VR نیز از مشکلات کمبود رنج نمی برند.