عمل واکشی به دریافت دستورالعمل گفته میشود

اگر شما به فکر خرید یک لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری هستید باید به نکاتی برای خرید توجه داشته باشید. اگر برای امور روزمره و عادی و یا وبگردی و تماشای فیلم ها و یا گوش دادن به موسیقی می خواهید استفاده کنید، هرگز به دنبال پردازنده های گران قیمت نباشید چون در این صورت پولتان را بیهوده به هدر داده اید. آیا کامپیوتر را برای استفاده روزمره میخواهید یا انجام بازیهای پیچیده و یا شاید هم طراحی های سه بعدی؟ همچنین باعث می شود فن خنک کننده ای که بر روی سی پی یو نصب است نیز کمتر استفاده شود و دیرتر از کار بیفتد. این نکته برای خرید سی پی یو هایی اغلب کاربرد دارد که شما بخواهید به صورت تکی آن را تهیه کنید. دو مدل فرکانس بالا و پرطرفدار این شرکت به نام های پردازنده CPU ای ام دی RYZEN 73800X 3.9GHz AM4 Desktop CPU و پردازنده CPU ای ام دی RYZEN 7 3700X 3.6GHz AM4 Desktop CPU بازدهی خوبی در انواع کاربرد ها دارد. قیمت سی پی یو های این دو شرکت نسبت به کیفیتی که ارائه می دهند واقعا بی نظیر است.

البته تفاوت قیمت سی پی یو ها تنها به همین دلیل نیست و دلایل دیگری نیز در این تفاوت ها دخیل است. مدل های پردازنده CPU اینتل Core-i3 6100 3.7GHz LGA 1151 Skylake CPU و پردازنده CPU اینتل Core-i5 7400 3.0GHz FCLGA 1151 Kaby Lake CPU از مدل های معروف و پرفروش این شرکت در نسل core-i است. واحد پردازش مرکزی یا به اختصار سیپییو (CPU) غالباً به نام مغز رایانه نامیده میشود. برخلاف تصوری که Core I7 وجود دارد ۷هسته ای و Corei3 را ۳ هسته ای می دانند؛اما اعداد کنار نام پردازنده ها تنها توان های نسبی آنها برای پردازش اطلاعات نشان می دهد. بدون شک برای اموری که به قدرت پردازش بالا نیازمند هستند مانند برنامه نویسی یا طراحی های صنعتی ، شما به پردازنده هایی با سرعت ساعت بالاتر و همچنین حافظه کش و تعداد هسته های بیشتر نیاز دارید. فرکانس به سرعت عملکرد پردازنده سی پی یو اطلاق میشود. امروزه، با وجود تغییر و تحولات زیاد همچنان فرکانس پردازنده نقش مهمی در عملکرد سی پی یو ها ایفا میکند. کاهش حرارت سی پی یو عمر مفید آن را نیز افزایش می دهد.

بخونید:  آموزش نصب دوربین مدار بسته در تهران با ارائه مدرک بین المللی-امن باش

به طور مختصر این عملیات ها را تعریف می کنیم. به طور خلاصه باید گفت ، Core I7 نسبت به Corei5 و نیز Core I5 نسبت به Core I3 قوی تر است. بنابراین، هنگام انتخاب یک سیپییو باید مطمئن شوید که سوکتهای مادربورد و سیپییو به هم میخورند. سیپییو دادههای دستوری را از RAM دریافت کرده سپس آنها را تحلیل و پردازش میکند؛ سپس این پردازش ها را به صورت کدهایی از صفر و یک به واحد خروجی تحویل میدهد. این مدار دستور را به به یک سری سیگنال تبدیل کرده و برای تحلیل به سیپییو فرستاده میشود. این شرکت ها رقیبت بزرگی برای یک دیگر به شمار می روند . از شرکت های معروف سازنده سی پس یو می توان به شرکت سی پی یو اینتل و سی پی یو ای ام دی اشاره کرد . این شرکت به سی پی یو های عمری اش معروف است. پس انتخاب یک سی پی یو کار آسانی نیست.

بازار سی پی یو دست این دو شرکت بزرگ است. شاید تا به حال اسم سی پی یو (CPU) را شنیده باشید اما ندانید این قطعه چه وظیفه ای را در سیستم های شما دارد. سیپییو در انواع و اقسام دستگاهها از رایانه و لپتاپ گرفته تا موبایل هوشمند، تبلت و تلویزیون هوشمند وجود دارد. این کار منجر به افزایش عملکرد و کاهش زمان برای پردازش های پیچیده تا ساده شد. یکی از همین راهها به ساخت پردازندههای چندهستهای منتهی شد. یکی از راه های تشخیص سی پی یو باکیفیت همین حافظه های کش است. اگرچه مصرف توان کمتر به طور بدیهی برای صورتحساب برق خوب است؛ اما یکی دیگر از مزیتهای آن کاهش تولید حرارت است. معیاری که با توجه به آن به راحتی می توانستید سی پی یو خوبی را خریداری کنید اما امروزه تنها با دقت به این نکته نمیتوانید سی پی یو خوب را مجله خبری mycpu انتخاب کرد.

بخونید:  بررسی و قیمت گوشی شیائومی ردمی K50 فروشگاه موبوتل