مودم 5G خانگی اپل برای آیفون های 2023 آماده نخواهد بود

بسیاری انتظار داشتند که اپل تراشه مودم 5G خود را برای آیفون 2023 آماده کند، اما به نظر می رسد این نقشه راه دیگر معتبر نیست. در ماه ژوئیه، بلومبرگ گفت که این ابتکار به دلیل گرم شدن بیش از حد نمونه های اولیه کند شده است و پیشنهاد کرد که سال 2024 ممکن است اولین تاریخ برای مودم اپل باشد. یک ماه قبل، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل گفت آخرین نظرسنجی او نشان داد که این ابتکار “ممکن است شکست خورده باشد.”

نظرات همراه با گزارش درآمد کوالکام در این هفته نشان می دهد که سازنده تراشه اکثریت تراشه های مودم را برای آیفون سال آینده ارائه خواهد کرد. در ابتدا انتظار می رفت که کوالکام تنها 20 درصد تراشه های 5G را برای آیفون 2023 عرضه کند.

به طور خلاصه: بیش از سه سال از خرید رسمی کسب و کار مودم 5G اینتل توسط اپل می گذرد، اما به نظر نمی رسد که کوپرتینو به تجهیز آیفون خود با سخت افزار ارتباطات داخلی نزدیک باشد.

اعتبار تصویر: Amar Preciado





منبع

همانطور که بلومبرگ تاکید می کند، این اعتراف چندان نگرانی سرمایه گذاران کوالکام را کاهش نداد زیرا ارزش سهام این شرکت تا زمان نگارش بیش از 7.5 درصد کاهش یافته است. سهام اپل در حال حاضر 3.6 درصد کاهش یافته است.

اپل مدتی است که به دنبال کاهش اتکای خود به تامین کنندگان شخص ثالث مانند کوالکام است. این شرکت موافقت کرد که کسب و کار مودم 5G اینتل را در اواسط سال 2019 به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کند تا بتواند در روند توسعه آن را شروع کند. چند ماه بعد، اینتل ادعا کرد که دارایی را با ضرر چند میلیارد دلاری فروخته است و رقیب سازنده تراشه کوالکام اساسا آنها را مجبور به ترک بازار کرده است.

بخونید:  مدیر سابق سامسونگ به سرقت اسرار تجاری برای ساخت کارخانه تولید تراشه های مشابه در چین متهم شد

این شرکت در اواخر سال 2019 یک تشک شارژ بی سیم را در کنار آیفون X معرفی کرد. AirPower برای شارژ بی سیم حداکثر سه دستگاه در یک زمان طراحی شده بود اما در طول فرآیند توسعه با موانع فنی متعددی روبرو شد. شایعات در نهایت حاکی از آن بود که اپل تمام مشکلات را برطرف کرده است، اما در مارس 2019، اپل اعلام کرد که این پروژه را لغو کرده است. این اولین بار در عصر مدرن بود که اپل یک محصول سخت افزاری اعلام شده را قبل از عرضه لغو کرد.

این اولین ابتکار سخت افزاری نیست که اپل با آن دست و پنجه نرم می کند.