کره جنوبی بزرگترین مرکز تراشه جهان را با سرمایه گذاری 230 میلیارد دلاری سامسونگ می سازد

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفت که این کشور “بزرگترین خوشه نیمه هادی سیستم در مقیاس جهان را در مناطق پایتخت با استفاده از سرمایه گذاری های خصوصی عظیم به ارزش 300 تریلیون وون خواهد ساخت.”

یکی از سخنگویان سامسونگ گفت که برخی از کارخانه ها برای ساخت تراشه ریخته گری خواهند بود.

هلند پس از مذاکره با ایالات متحده، کنترل صادرات خود به چین را اعلام کرد. در همین حال، تنش ها بر سر تایوان، که شرکت های آن 50 درصد از بازار نیمه هادی های جهان را تشکیل می دهند، پس از اینکه یکی از مقامات سابق ترامپ گفت، در صورتی که چین به تایوان حمله کند، آمریکا کارخانه های TSMC را نابود خواهد کرد، همچنان افزایش می یابد. عدم اطمینان باعث شده است که کشورهای بیشتری سرمایه گذاری در صنایع نیمه هادی داخلی خود را افزایش دهند.



منبع

چه اتفاقی افتاده؟ کره جنوبی گفته است که بزرگترین مرکز تراشه جهان را با سرمایه گذاری 230 میلیارد دلاری سامسونگ الکترونیکس خواهد ساخت. این تاسیسات شامل پنج کارخانه حافظه و ریخته گری جدید در یک مرکز عظیم واقع در Yongin، شهری در منطقه پایتخت سئول خواهد بود.

وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی (MOTIE) برنامه‌هایی را برای این مرکز بزرگ به عنوان بخشی از پروژه سرمایه‌گذاری 422 میلیارد دلاری تا سال 2026 در شش حوزه فناوری کلیدی: نیمه‌رساناها، باتری‌های خودروهای الکتریکی، خودروهای خودران، روبات‌ها، نمایشگرها و بیوتکنولوژی 260 میلیارد دلار برای بخش نیمه هادی ها، از جمله ایجاد بزرگترین ابرخوشه نیمه هادی جهان، توسعه فناوری هسته ای نسل بعدی و همکاری های فنی و پشتیبانی صادرات در خارج از کشور اختصاص داده شده است. همچنین به شرکت ها معافیت های مالیاتی و پشتیبانی زیرساختی ارائه می شود.

بخونید:  Redditor کامپیوتر بسیار کمیاب 1956 را در زیرزمین پدربزرگ و مادربزرگ کشف می کند

این اعلام در حالی منتشر می شود که ایالات متحده همچنان به تشدید محدودیت ها بر صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین ادامه می دهد، که باعث شده واردات تراشه این کشور آسیایی در دو ماه اول سال 2023 27 درصد کاهش یابد.

هاب در نهایت دارای پنج امکانات پیشرفته ساخت تراشه خواهد بود. همچنین 150 شرکت بیس فابل داخلی و جهانی و سازندگان مواد و تجهیزات تراشه پیشرفته وجود خواهند داشت.

وی افزود: “سرعت مهم است. دولت تمام تلاش خود را برای تحقق پروژه خوشه ای انجام خواهد داد.” این نیروگاه ها قرار است تا سال 2042 تکمیل شوند.

دولت کره جنوبی 19 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه، 275 میلیارد دلار برای بسته بندی تراشه و 76 میلیارد دلار برای زیرساخت به عنوان بخشی از این طرح اضافه خواهد کرد.

مشخص نیست که آیا سرمایه گذاری هنگفت سامسونگ بر مخارج ایالات متحده، از جمله 17 میلیارد دلاری که در تگزاس انجام می دهد، تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. جون گفت که کارخانه های برنامه ریزی شده “تگزاس را در ایالات متحده غرق کرده اند.” گزارش شده است که سامسونگ شکایت کرده است که قانون چیپس کارخانه‌هایش در ایالات متحده را کمتر سودآور می‌کند، در حالی که وزارت کره جنوبی می‌گوید این قانون «می‌تواند ابهامات تجاری را عمیق‌تر کند، حقوق مدیریت و فناوری شرکت‌ها را نقض کند و همچنین جذابیت ایالات متحده را به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری کاهش دهد. “