ونگارد به از دست دادن 63 میلیون کاربر فعال ماهانه اکتیویژن در طول سال 2021 کمک کرد. این شرکت امیدوار است که Modern Warfare II و Call of Duty: Warzone 2.0 – دنباله اسپین آف موفق بازی رایگان آن – بتوانند بازیکنان را بازگردانند.
رکورددار قبلی فروش در این فرنچایز، Call of Duty: Modern Warfare 3 در سال 2011 بود (عاقبت نسخه اصلی Modern Warfare 2 در سال 2009). موفقیت Modern Warfare II بعد از اینکه Call of Duty: Vanguard سال گذشته نتوانست از فروش Call of Duty: Black Ops Cold War 2020 پیشی بگیرد، یک چرخش است.
در مورد بازیهای آینده Call of Duty، گزارشهای جدید این هفته شایعات مربوط به ساخت دنباله Call of Duty: Advanced Warfare را با هدف انتشار در سال ۲۰۲۵ متوقف کردند. اکتیویژن ورود خود را برای عرضه در سال 2023 به تعویق انداخت و سال آینده را اولین بار در میان 20 عنوان بدون عنوان Call of Duty کرد. این شرکت قصد دارد این شکاف را با یک نسخه توسعه یافته Modern Warfare II پر کند.
بازی Call of Duty: Modern Warfare II در سه روز اول عرضه به بازار بیش از 800 میلیون دلار درآمد داشت که بیش از هر عنوان دیگری در تاریخ 19 ساله این فرنچایز بود. به گفته اکتیویژن، این اجرا از تعداد باکس آفیس افتتاحیه آخر هفته فیلمهای هالیوودی مانند Top Gun: Maverick و Doctor Strange در Multiverse of Madness پیشی میگیرد.
هر اتفاقی که بیفتد، مایکروسافت قول داده است که در صورت بسته شدن قرارداد خرید اکتیویژن، آثار آتی همچنان در آینده قابل پیشبینی روی پلیاستیشن منتشر خواهند شد. مایکروسافت این موضوع را چندین بار در پاسخ به هشدار سونی در مورد خرید، اعلام کرده است، که توسط قانونگذاران بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفته است.