اپل هدست Vision Pro AR را با قیمت ۳۵۰۰ دلار در اوایل سال آینده معرفی کرد

از طریق شیشه نگاه: پس از سال ها افشاگری و گمانه زنی، سرانجام اپل از ورود خود به بازار واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) رونمایی کرد. این یک سرمایه گذاری پرهزینه است. Vision Pro به دنبال ادغام اکوسیستم نرم افزاری قوی و محبوب اپل در یک هدست AR با قدرت پردازش یک مک بوک است.

تعامل کاربر عمدتاً از طریق ردیابی چشم، حرکات دست و دستورات صوتی است. مانند اکثر هدست‌ها، این دستگاه دارای صفحه کلید مجازی است، اما می‌تواند برای کار و بازی به کیبوردها یا کنترلرهای بلوتوث متصل شود. علاوه بر این، کاربران Vision Pro می‌توانند به طور یکپارچه به مک با نگاه کردن به آن متصل شوند، که سپس نمای بزرگ‌تری از برنامه‌های مک را در فضای واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد.

علیرغم قیمت سطح سازمانی Vision Pro، ارائه اپل این تصور را ایجاد کرد که امیدوار است دستگاه نقش‌هایی را برای کار و بازی در خانه و محل کار انجام دهد. به نظر می‌رسد چندین ویژگی برای صاف کردن لبه‌های ناهموار تجربیات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده‌اند تا برای اکثر مصرف‌کنندگان در دسترس‌تر باشند.

غول فناوری مستقر در کوپرتینویی ویژن پرو را به عنوان یک ردیف محصول منحصر به فرد می بیند که نام مناسبی به نام محاسبات فضایی دارد. visionOS نوآورانه نسخه های جایگزینی از برنامه هایی را ارائه می دهد که مردم اغلب در iPhone، iPad، Mac، Apple Watch و Apple TV خود استفاده می کنند.

لنزهای میکرو OLED دستگاه در مجموع حاوی 23 میلیون پیکسل هستند که به طور موثر به 4K در هر چشم دست می یابند که تقریباً دو برابر وضوح هدست های VR مانند Meta Quest 2 و PlayStation VR2 است. این به صفحه های مجازی Vision Pro کیفیت تصویر کامل 4K می دهد.

بخونید:  New Horizons probe enters low-activity mode for extended mission into the Kuiper Belt

علاوه بر این، این هدست شامل اولین دوربین سه بعدی اپل است که امکان ثبت عکس و فیلم سه بعدی را فراهم می کند. کاربران همچنین می‌توانند عکس‌های پانورامای آیفون را در حالت Wrap-around مشاهده کنند.

علاوه بر رابط بدون کنترلر، اپل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران Vision Pro از دنیای اطراف احساس انزوا نکنند. یک شماره گیری فیزیکی می تواند دید پس زمینه مجازی را تغییر دهد، هدست به طور خودکار افراد اطراف را قابل مشاهده می کند و چشمان کاربر برای ناظران خارجی قابل مشاهده است. پردازنده جدید R1 این هدست همچنین با مدیریت ورودی ۱۲ دوربین، ۵ سنسور و ۶ میکروفون، تأخیر ویدیوی عبوری را به حداقل می‌رساند. یک باتری خارجی دو ساعت استفاده مداوم را فراهم می کند.



منبع

صفحه‌نمایش‌های مجازی متعدد، قابل ارتقا تا 100 فوت، کاربران را قادر می‌سازد تا با برنامه‌های سرگرمی و بهره‌وری چند کار را انجام دهند. اینها عبارتند از Apple TV+، Disney+، مجموعه Microsoft Office، Safari، FaceTime، بازی‌های Apple Arcade و بسیاری دیگر. قابل ذکر است، توسعه دهندگان می توانند برنامه ها را به visionOS منتقل کنند، اما Vision Pro همچنین دارای یک حالت سازگاری برای برنامه های iPhone و iPad است.

اپل نمایش WWDC23 خود را با معرفی هدست واقعیت افزوده مورد انتظار خود – ویژن پرو (Vision Pro) به پایان رساند. با قیمت 3,499 دلار، دستگاه مستقل مجهز به M2 یک سیستم عامل جدید و رابط برنامه را در فضایی با واقعیت ترکیبی معرفی می کند. قابل توجه است که بدون کنترل کننده های فیزیکی کار می کند و قرار است اوایل سال آینده راه اندازی شود.

بخونید:  آمازون از بازپرداخت وجه به مشتری که کارت گرافیک جعلی پر از بتونه دریافت کرده بود خودداری کرد