ایسوس از نمایشگرهای 27 اینچی OLED با فرکانس 240 هرتز، مانیتورهای esport 540 هرتزی و DisplayPort 2.1 رونمایی کرد.


چه اتفاقی افتاده؟ ایسوس در نمایشگاه CES 2023 از تعداد بی‌شماری محصول جدید از جمله چهار مانیتور گیمینگ رده بالا رونمایی کرد. هر کدام ویژگی جدیدی را برای خط تولید ROG این شرکت ارائه می‌کنند، از جمله بالاترین نرخ تازه‌سازی روی صفحه‌نمایش گیمینگ، پنل OLED 240 هرتزی، مانیتور با DisplayPort 2.1 و یکی مجهز به سوئیچ Smart KVM.

ایسوس در گذشته مانیتورهای گیمینگ OLED را عرضه کرده بود، اما آنها برای استفاده در دسکتاپ کمی بزرگتر بودند. ROG Swift OLED PG27AQDM جدید این روند را کاهش می دهد، زیرا دارای صفحه نمایش 27 اینچی 2560 x 1440 OLED با حداکثر نرخ تازه سازی 240 هرتز است.

این شرکت ادعا می کند که محتوای HDR در این مانیتور شگفت انگیز به نظر می رسد، همانطور که ممکن است از یک صفحه نمایش OLED انتظار داشته باشید. این می تواند به حداکثر روشنایی 1000 نیت (تا سطح تصویر متوسط ​​تا 3 درصد) برسد و 99 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. ایسوس همچنین مانیتور را به یک هیت سینک سفارشی و یک دریچه هوای بزرگتر برای مقابله با سوختگی مجهز کرده است.

بعدی ROG Swift Pro PG248QP، اولین مانیتور گیمینگ 540 هرتزی جهان است. این پنل از همان پنل 24 اینچی Full HD ‘Esports TN’ استفاده می‌کند که مانیتور 500 هرتزی سال گذشته معرفی شد، اما به نظر می‌رسد که شرکت توانسته است کمی بیشتر از آن برای بهبود وضوح حرکت بیشتر استفاده کند.

این دارای یک پردازنده Nvidia G-Sync برای حذف لکنت و پارگی صفحه است و همچنین دارای یک تحلیلگر رفلکس داخلی است که تأخیر سیستم شما را به شما می گوید. این مانیتور دارای یک کدک صوتی ESS است که به ادعای شرکت می تواند جلوه های فراگیر مجازی، شلیک گلوله و رد پا را بهبود بخشد. یکی دیگر از ویژگی های منظم، پایه پایه تاشو است که به شما امکان می دهد ماوس و صفحه کلید خود را نزدیکتر به صفحه نمایش قرار دهید.

بخونید:  Equifax امتیازات اعتباری نادرستی ارسال کرد و آن را به دلیل "مشکل کدگذاری" مقصر دانست.

اگر بازی‌های با وضوح بالا بیشتر از آن لذت می‌برید، ایسوس ROG Swift PG32UQXR ممکن است برای شما مناسب باشد. دارای یک پنل 32 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 با حداکثر نرخ رفرش 160 هرتز و پشتیبانی از FreeSync. این مانیتور همچنین دارای نور پس‌زمینه 576 منطقه‌ای FALD با حداکثر روشنایی 1000 نیت است که دارای گواهی DisplayHDR 1000 است.

با این حال، چشمگیرترین بخش PG32UQXR این است که شامل یک جفت کانکتور DisplayPort 2.1 (در کنار دو پورت HDMI 2.1 و یک هاب USB) است. ایسوس اشاره کرد که این مانیتور بدون استفاده از فشرده سازی جریان نمایش (DSC) به حداکثر وضوح و نرخ تازه سازی خود می رسد.

در نهایت، ایسوس همچنین از یک مانیتور 49 اینچی فوق عریض با رزولوشن 5120 در 1440 رونمایی کرد. ROG Strix XG49WCR دارای حداکثر نرخ تازه سازی 165 هرتز با پشتیبانی FreeSync Premium و همچنین دارای انحنای 1800R است. پشتیبانی از HDR چیزی نیست که بتوان در مورد آن نوشت، فقط با گواهینامه نمایش HDR 400.

نقطه فروش واقعی این مانیتور، فناوری Smart KVM یکپارچه است. این مانیتور به کاربران اجازه می دهد تا دو رایانه شخصی را به آن متصل کرده و خروجی ها را به لطف پشتیبانی PbP در کنار هم نمایش دهند. سپس، هنگامی که ماوس و صفحه کلید را مستقیماً به مانیتور متصل می کنید، XG49WCR به طور خودکار از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا می شود که مکان نما را به سمت دیگر حرکت دهید.

ایسوس ادعا می کند که ROG Swift OLED PG27AQDM در سه ماهه اول سال 2023 عرضه خواهد شد، در حالی که ROG Swift Pro PG248QP در سه ماهه دوم عرضه خواهد شد. این شرکت هیچ گونه جزئیات قیمت و در دسترس بودن دو مانیتور دیگر را اعلام نکرد.

بخونید:  TSMC announces new $11 billion factory in Germany to manufacture automotive and IoT chips



منبع