ایسوس در حال ارائه پشتیبانی از بایوس Raptor Lake برای مادربردهای فعلی Z690 است

Asrock در اواخر ژوئن به‌روزرسانی‌های مشابهی را ارائه کرد، اما این به‌روزرسانی‌ها برای مادربردهای Z690، H670، B660 و H610 اعمال شد. تاکنون ایسوس فقط برای چیپست رده بالای Z690 دانلود کرده است. این وصله ها و سایر اعلامیه ها تایید می کنند که پردازنده های Raptor Lake از رم DDR4 پشتیبانی می کنند.

چیزی که باید منتظرش بود: انتظار نمی رود پردازنده های نسل سیزدهم اینتل ماه ها راه اندازی شوند، اما فروشندگان در حال آماده سازی مدل های مادربرد موجود با به روز رسانی بایوس هستند. ایسوس پس از عرضه بایوس Asrock در ماه گذشته، جدیدترین مورد است، اگرچه اولی در ابتدا فقط به‌روزرسانی‌هایی را برای بردهای پرچمدار فاش کرده است.

ایسوس بایوس جدیدی را برای خطوط بازی ROG، ROG Strix، ProArt، Prime و TUF خود عرضه کرد. اکثر آنها از نسخه 1601 استفاده می کنند، اما همه بردهای Prime آسیب دیده به جز Prime Z690-A به نسخه 1603 بایوس نیاز دارند. کاربران می توانند با جستجوی مدل خاص خود، به روز رسانی ها را در مرکز دانلود ایسوس بیابند.

مشخص نیست که ایسوس چه زمانی سایر بردهای سری 600 خود را به روز می کند، اما این شرکت زمان زیادی دارد، زیرا شایعات عرضه Raptor Lake را در Q3 یا Q4 2022 منتشر می کنند. پردازنده های رقیب Zen 4 نیز اواخر امسال عرضه می شوند اما به مادربردهای جدید نیاز دارند. با استفاده از پلتفرم سوکت AM5 آینده، که به نوبه خود به رم DDR5 نیاز دارد.



منبع

روز جمعه، ایسوس به‌روزرسانی‌های بایوس را منتشر کرد تا مادربردهای Z690 خود را برای پردازنده‌های Raptor Lake اینتل در اواخر سال جاری آماده کند. ما قبلاً می دانستیم که Raptor Lake نیازی به ارتقاء بردهای سری 700 به دارندگان سری 600 ندارد زیرا سازگاری با پردازنده های جدید فقط به یک پچ بایوس نیاز دارد.

بخونید:  Troubling signs for crypto trading: Coinbase's transaction volume is now down 70%